[BSD] FreeBSD 5.2-RELEASE ppp modem

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2004. Jan. 21., Sze, 09:10:46 CET

Nemeth Otto wrote:

> ->	sio0: configured irq 4 not in bitmap of probed irqs 0
> ->	sio0: port may not be enabled
> 	sio0 at port 0x3f8-0x3ff irq 4 flags 0x10 on isa0
> 	sio0: type 16550A
> 	sio1 at port 0x2f8-0x2ff irq 3 on isa0
> 	sio1: type 16550A

<...>

> Lattatok mar ilyent?

Igen. A gepeden sajnos ezek szerint nem sikerult eldonteni rendesen,
hogy hogyan tortenjen az IRQ routolas. Amiota az ACPI a foszereplo,
azota ez elvileg az OS dolga lenne, mig regen a BIOS csinalta. Ha
azonban az ACPI info hianyos vagy siman rossz, akkor az eredmeny nagyon
szuboptimalis lesz. Az ACPI szep csendben vonul be a FreeBSD-be, regen
meg szinte eszre se lehetett venni, de most mar figyelni kell, mert ha
gondok vannak, akkor kozbe kellhet lepni.

Ilyenkor szoktak azt mondani, hogy egy reszletes boot infoval meg kell
nezni, hogy hogyan nez ki az IRQ routing/eroforras elosztas a gepen, es,
hogy ez mi alapjan tortenik. Aztan ha megvan, akkor megnezni, hogy
hogyan lehet modositani. Ez egesz odaig mehet, hogy a BIOS-bol ki kell
dumpolni az ACPI infot, ujrairni es aztan kozolni az OS-el, hogy azt
hasznalja, ne a BIOS-t. De erre ezen a listan szerintem nem fog
vallalkozni senki, ugyhogy orulj neki, hogy talaltal egy kombinaciot ami
mukodik es kesz.

Vegulis, a szamitastechnika egyre egyszerubben kezelheto lesz, szoval ez
meg csak meg ilyenebb lesz ahogy az ido mulik... pfff.