[BSD] off: postfix

Potoczky Andras andras007 at freemail.hu
2004. Feb. 23., H, 10:48:17 CET

Jonapot

A kovetkezo nem FreeBSD spec kerdesem lenne (a FreeBSD jol mukodik
mindenhol, mindenkor, nincs vele kerdesem :) )

Adott egy postfix (2.0.18), ami hasznalja a mysql-t (4.x.x).
Jelen esetben 3 tablat, de szerettem volna beuzemelni egy 4. tablat is,
amihez megirtam a 4. konfig file-t, ahogy azt kell.
Ez a 4. file valamiert problemazik. Pontosabban a postfix mondja inditas
utan azt, hogy permission denied, miutan szeretne olvasni a filet.
Nyilvan jogosultsagi problema, de mar megvaltoztattam postfix-re,
root-ra, a tulajdonost, aztan a groupot is wheel-rol postfix-re, sot
adtam neki group read jogot, majd vegso elkeseredesemben kapott egy 666
jogot a file. Sajnos a postfix erre is azt mondja, hogy permission
denied es nem tudja olvasni. Persze ez utobbi esetben mar azt is mondja,
hogy mindenki altal irhato, olvashato a file, szoval tenyleg erzekeli,
de megis jon a hibauzenet.

Nem nagyon ertem, hogy miert csak ezzel a file-al van baja, a tobbi
miert jo sima 600-as joggal, illetve ez miert nem jo.
Latszolag minden jo es tenyleg az a furcsa, hogy ugyanabban a
konyvtarban levo ugyanolyan tulajdonosu es jogu file-okat tud olvasni.

Egyebkent ez a virtual_mailbox_maps opciohoz rendelt config file lenne.
Az egyetlen kulonbseg a tobbihez kepest az az, hogy ezt a log sort nem a
postfix mondja, hanem a virtual, de ettol fuggetlenul 666-os joggal
legalabb kene tudnia olvasni.

Valaki talalkozott mar a hibaval? Mi lehet a megoldas?

Andras