[BSD] FreeBSD + kabeles net ?

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2004. Feb. 20., P, 11:33:45 CET

Szia!

Folytatom az oknyomozast, azert nyilvanosan, mert az archivum szamara ez
erdekes info lehet. Sajnos meg mindig nem tudtam egyertelmuen eldonteni,
hogy a hiba kizarolag az Axi oldalan van, vagy benne van az is, hogy
"Windowssal persze mukodne" ami sajnos tuti bukta egy tech support
hivasnal. Sajnos tesztelni nem tudom, mert a hazban nincs egy
Win-enabled gep sem. Ld lentebb.

LiRul wrote:

> Nekem az egesz eljaras miutan osszekotottek a kabeleket, en a modemet a
> geppel, adtunk neki tapot nem volt tobb 1 percnel. A savot megtalalta
> masodpercken belul, dhclient is lefutott kb. 2-3 masodperc alatt.

Latom a logbol, jo gyors. Ennek alapjan akar az en keresemre is johetett
a valasz a halorol.

> Nalam viszont ilyen nem volt. Miutan megkaptam a dhcp-tol az IP-t,
> gyorsan lecsekkoltam egy honlapot, az bejott, s a szerelok mar mentek is.

Ja, nalam azert neztek meg, mert ezek a sracok a lelkiismeretesebb
fajtabol voltak valok, es biztosra akartak menni, hogy a kabelTV resze
rendben van. Obudan (azon belul is a Kaszasdulon) mar nagyon sok a
hasznalo, ugyhogy sajat allitasuk szerint nagyon nehez mar karbantartani
a megfelelo savszelesseget.

> Nalam igy nez ki egy IP keres:
>
> Fri Feb 20 06:49:59 2004: Listening on LPF/eth0/01:0b:cd:63:6e:ce
> Fri Feb 20 06:49:59 2004: Sending on   LPF/eth0/01:0b:cd:63:6e:ce
> Fri Feb 20 06:49:59 2004: Sending on   Socket/fallback

Igen.

> Fri Feb 20 06:50:00 2004: DHCPREQUEST on eth0 to 255.255.255.255 port 67

Idaig jutok el en is. Aztan tovabb semmi, a kliens meg megprobalja
parszor es kifujt.

Ami erdekes ellenben az az, hogy miert csinalja ezt a kliensem.
Megneztem az aktualis RFC-t (es az elodjet is) es ott az van, hogy
inicializalni a kliens egy DHCPDISCOVER uzenettel koteles, amire a
szerverek OFFER-ekkel valaszolnak. REQUEST-el csak akkor kezdhet(ne) ha
mar tudja a cimet es szeretne megerositeni. De itt (az en esetemben)
garantaltan nem tud semmit. Ezert lenne nagyon jo egy windowsos klienst
is megsinffelni, hogy az mit csinal, mert ha mast, akkor pl itt is lehet
a kutya elasva. Az RFC szerint ugyanis a szerver nem koteles ACK-ot vagy
NAK-ot kuldeni erre az uzenetre csak akkor ha biztosan tudja a valaszt.
Egy a drotra most radugott kliensnel nem tudja, tehat elvileg lehet,
hogy teljesen RFC-konform ha nem valaszol egyaltalan.

A te esetedben egy ujrakeresrol van szo gondolom, nem elso keresrol.

Nalam viszont ures dhclient.leases fajllal is ez tortenik, hogy eloszor
egy REQUEST-et kuld ki a semmibe. Hmmmm.

> Fri Feb 20 06:50:00 2004: DHCPNAK from 192.168.64.1

Tehat itt szerencsenk van, a szerver valaszol, hogy nem nyert.

> Fri Feb 20 06:50:00 2004: DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 7

Es csak itt kuldi ki a kliens DISCOVERT. Nalam viszont ezzel kellene
kezdenie gondolom en.

> Fri Feb 20 06:50:00 2004: DHCPOFFER from 192.168.64.1

OFFER bejon.

> Fri Feb 20 06:50:00 2004: DHCPREQUEST on eth0 to 255.255.255.255 port 67

Kliens valaszt (az 1 lehetosegbol :-) es kuld egy REQUEST-et.

> Fri Feb 20 06:50:00 2004: DHCPACK from 192.168.64.1

Szerver nyugtaz.

> Fri Feb 20 06:50:00 2004: bound to 62.201.94.201 -- renewal in 37205 seconds.
> Fri Feb 20 06:50:00 2004: done.

Kliens loggol kesz. (A lease csak 10 orara szol kb. Hm nem eroltetik meg
magukat)

> Nem dumpotam meg a forgalmat dhcpd-vel valo kommunikacio soran. De ha az
> segithet neked, akkor megcsinalom.

Hmm. Lehet, hogy jo lenne. Meg azt is jo lenne latni, hogy mit csinal,
amikor nem ujraker cimet, hanem nullarol kezd.

Te dhclient-et hasznalsz ezek szerint Linuxon is, nem dhcpd-t.
Verzioszam mi?

> Jaja az van nalam is. A legkulonfelebb ARP csomagok jonnek-mennek.

Ami vilagos, a kliensek ellenorzik, hogy az IP amit kaptak szabad-e meg,
mielott bejegyzik maguknak.

Udv:
Sz, az oknyomozo