[BSD] FreeBSD + mysql

Potoczky Andras andras007 at freemail.hu
2004. Feb. 12., Cs, 20:15:53 CET

> Csomagból raktam fel FreeBSD 4.9-STABLE alá egy mysql 4.0.15-öt. Két
> dolgot hiányolok: a config file-t és a log file-t (persze ez utóbbit az
> első megoldaná.) Hol találom vagy hol kéne lennie a config file-nak?

A log file hasznalata a kovetkezo:

Csomagbol felrakva lesz a /usr/local/etc/rc.d konyvtarban egy
mysql-server.sh scripted.

Ezt kene kiegesziteni a mysqld_safe sornal +1 opcioval: --log=${LOGFILE}

A LOGFILE pedig egy altalad meghatarozott path/file, pl /var/log/mysql.log

Hozza kell tennem, hogy ez egy ugymond debug log, tehat mindent loggol.
Minden egyes kiadott mysql kerest, pl user tabla jelszo...

Persze ha a jelszot kodolva tarolod, akkor az mondjuk nem latszana, de
mivel a keres nem kodolva jon, latszik... szoval erdemes odafigyelni,
hogy milyen jogosultsaggal olvashato a log file.

Ha csak egyszerubb loggolast keresel, ami az uzemszeru mukodest mutatja,
akkor:

/var/db/mysql/db.err    hibak
/var/db/mysql/db.log    start-stop esemeny

A config file:
/usr/local/share/mysql/my-small.cnf
/usr/local/share/mysql/my-medium.cnf
/usr/local/share/mysql/my-large.cnf
/usr/local/share/mysql/my-huge.cnf

Ezek kozul kell kivalasztanod/editalnod a neked tetszot, majd masolnod a
    /etc konyvtarba.

Andras