[BSD] Re: Reiserfs mount FreeBSD 5- höz

Attila Nagy bra at fsn.hu
2004. Dec. 6., H, 16:55:47 CET

Papp Tamas wrote:
> Hat az kit nem idegesit a kiabalokon kivul? Egyebkent azert en nem
> teljesen itelem el. Ill. a viselkedest igen, a velemenynyilvanitast
> nem. Mindenki abban szokott megbizni leginkabb, amit a sajat szemevel
> latott jol mukodni.
Én az UFS-t láttam jól működni, de attól még nem mondom, hogy az a
legjobb :)

> Errol tobbszor is lattam mar cikkeket, pontosabban osszehasonlito
> cikkeket, de soha nem volt turelmem vegigolvasni. Ettol fuggetlenul
> amennyire tudom az, hogy a softupdates-nel mindenkeppen kell fsck-zni,
> ha tetszik, ha nem vmennyit, a journalingnal meg hogy mivan, ha a
Nem muszáj, felmountolhatod fsck nélkül is :)))

> Amennyire tudom Linus eleve azt nyilatkozta, hogy ha akkor ismeri a
> BSD-t, akkor nincs Linux. Nem ismerte, kellett Linux, kellett egy fs,
> lett ext, nem?
De, valahogy így volt. Érdekes lenne megnézni, hogy hol tartanánk ma
Linux nélkül. De ezt már senki sem fogja tudni megmondani :)

> Gondolom itt sokat szamit a buszkeseg is, hogy nem hagyom a sajatomat
> a tied ellen, ami nem tuti, hogy rossz, de az se hogy jo, idovel talan
> kiderul..:)
Nekem úgy tűnt, hogy a BSD-s fejlesztők érettebb részét meg lehet
győzni, ha bebizonyítod a műszaki felsőbbrendűségét az adott valaminek.

> Ezt hogy erted?
Úgy, hogy a FreeBSD-s fejlesztőké, vagy azé, aki a fájlrendszert megalkotta?
Amolyan elméleti kérdés, gyakorlati értelem nélkül :)

> Ez a bgfsck-val egyutt vagy kulon? Azzal egyutt gy kicsit tul kevesnek
> tunik szamomra;)
Foreground fsck. A background fsck idejét sosem néztem. Az előbbi
látványosabb :)
Kb. 3-4 millió fájl lehet a fájlrendszeren, de lehet, hogy több, régen
számoltam.

> En par eve ext2-t fsck-ztam rendszeresen ugy ~fel TB-ot, de az
> nagyon-nagyon sokaig tartott..
50 perc nagyon nagyon sok...

--
Attila Nagy                                   e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu