[BSD] login

Auth Gábor auth.gabor at enaplo.hu
2004. Dec. 2., Cs, 08:29:31 CET

Halihó!

klr ezt írta:
> Azt szeretném megoldani, hogy egy user, mondjuk ftpuser be tudjon
> ftp-zni, de máshogy ne tudja elérni a gépet (pl. SSH). Ha valaki tudna
> segíteni, megköszönném, de egy pont ezzel foglalkozó doksi linkje is
> sokat segítene, eddig még nem találtam.
  Egy parancsot kell kiadni, amely a passwd állományt szerkeszti, a sorok
végén van egy utalás a végrehajtandó shell programra. Ezt kell a megfelelő
felhasználónál átírni például /bin/false névre:
$ vipw
  Ha nem tetszik a vi, akkor az EDITOR környezeti változóban mást is
megadhatsz... :)
--
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- +36-70/9400-341 -=- ICQ: 49179141