[BSD] MD5 R.I.P

Levente Simon lsimon at pannongsm.hu
2004. Aug. 25., Sze, 15:49:21 CEST

Szia!

On Wed, Aug 25, 2004 at 01:50:42PM +0200, Hajdú Zoltán wrote:
> Aha, de még mindig van egy bökkenő. Azt mondom neki a configban, hogy
> ezután a pass ne MD5 legyen (mondom egyébként, old, newsalt és MD5
> opciók vannak), és belövöm a must-change mezőt. A user belépne, login,
> ami ugye elkéri az előző jelszót, és értelmezni szeretné. Csakhogy a
> beállítása szerint ez már nem MD5, így nem tudja ellenőrizni, hogy az
> helyes-e: a user kinn reked.

azert ennel inteligensebb, a login.conf-os beallitast csak a
passwd parancs hasznalja, a master.passwd-ben a password
formatot maga a bejegyzes tarolja:
md5 eseten:
usernev:$1$......
blf eseten pedig:
usernev:$2a$........

Megj.: szerintem komolyabb halozati rendszereknel egyebkent erdemesebb
a valamalyik kerberos implementaciot hasznalni.
(persze itt is felmerul az MD5 kerdes...)

Levi

--
# ls
levente simon