[BSD] eger problema

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2004. Aug. 23., H, 15:31:07 CEST

Szia!

On Mon, Aug 23, 2004 at 12:28:29PM +0200, Laszlo Rinyu wrote:
> No akkor bovebben:

Hasznos lenne, ha nem nyitnal ehhez uj thread-et. Vannak, akiknek a
levelezoje az egy thread-hoz tartozo uzeneteket egymas utan rendezi, ami
sokban megkonnyiti az attekintest, persze csak akkor, ha masok ezt nem
teszik eleve lehetetlenne. Es mivel te szeretnel segitseget, azt
gondolna barki, hogy inkabb az lenne neked jo, ha a neked valaszolok
dolga konnyebb lenne...

> dmesg:
>
> sio0 at port 0x3f8-0x3ff irq 4 flags 0x10 on isa0
> sio0 type 16550A
> sio1 at port 0x2f8-0x2ff irq 3 on isa0
> sio1 type 16550A
>
> Tehat BIOS-ban be van kapcsolva

Jo.

> [...]
>
> XFree86 alatt sem sikerul semelyik tipussal mukodtetni.
>
> Termeszetesen : /dev/cuaa0-nak van beallitva a soros port. Es az alaplapon
> is oda van dugva.
>
> Elozoleg - meg mielott en megkaptam a gepet - egy Win98 volt rajta es az
> alatt mukodott, tehat a BIOS illetve a fizikai megvalositas mukodik
> ugyanezzel az egerrel.
>
> Probaltam mas egereket is: comrace Mouse 2900, illetve Genius Easy Mouse
> PS/2 (atalakitoval), de ezek sem mentek.
>
> Tehat a problema tovabbra is: latja az egeret (az X-is), de nem mukodik

Hat en sajnos nem vonnek le ilyen kovetkeztetest... mibol gondolod, hogy
"latja" az egeret? Valami uzenetek jelennek meg esetleg? A nyilacska ami
megjelenik a kepernyon nem jelent semmit, az akkor is ott lenne, ha nem
is lenne eger abszolut bedugva.

> Erdekesseg: Van egy PS/2-es A4-Tech egerem, amelyik megy szepen X alatt,
> viszont, ha a sajat atalakitoval soros-portra csatlakoztatom es atirom az
> XF86Config-ot, akkor utana nem mukodik.

Ez azt mutatja, hogy a problema kovetkezetes es tenyleg a soros port
haza tajan van. Sajnos nincs valami sok otletem, plane ha meg tudod
erositeni, hogy ugyanezzel a hardverrel ment/megy win98-on (amennyire
ertettem a leirtakbol, az alaplap ugyanez volt, az eger nem biztosan)

Mi lenne, ha probabol atdugnad a masik soros portba? (Mar persze ha
elerheto egyaltalan...)

BSD: An Operating System, Not a Religion.