[BSD] Ethernet link monitorozása

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Aug. 18., Sze, 11:41:23 CEST

Pásztor Richárd wrote:

> Értem, ezek szerint egyelöre esély sincs rá :(

Hat ezt azert nem mondanam... csak attol fugg, hogy mi neked a
"pillanatnyi" megszakadas. Ha a pillanat felbontasa eleg masodperc
pontosra, akkor pl az mrtg szerintem eleg lehet. Ha szazadmasodperc
kell, akkor nyilvan nem, de azt egyebkent a windozer felbukkano ikonja
sem jelzi neked. Az egy elegge durva es kezdetleges eszkoz, nem arra
talaltak ki, hogy preciz mereseket csinalj vele. Olyan, mint a Nokia
telefonokon a terero jelzes: alapvetoen nem sokra jo, csak arra, hogy
mikor az emberek raneznek, akkor megnyugodjanak, hogy milyen szep
allandoan magas terero van. Az Ericssonoke sokkal kozelebb all a
valosagos ertekhez, ezert egyreszt mindig ugral mint a diszkofeny
(amitol kezdok kapasbol fraszt szoktak kapni) masreszt pedig szinte soha
nem mutat teljes tererot, merthogy szinte soha nincs is. Es persze
erdekesen lehet figyelni, hogy pl amig az asztalrol elviszed a fuledig,
maris hanyszor valtozott. Nem titok, hogy nekem melyik megoldas tetszik
jobban es melyiket tartom igenytelen marketingmunkanak...

> A DHCP-s dolgot nem értem. Akkor ott mégis érzékelné a rendszer a
> pillanatnyi megszakadást is?

Nem csak megprobaltam rajonni miert olyan fontos neked egy "pillanatnyi"
megszakadas. A TCP meg se erzi, tehat semmilyen elo kapcsolatod nem fog
megszakadni, az UDP-t meg egyszeruen ujrakuldi a masik oldal es kesz...
fix IP-nel nemhogy egy pillanat nem szamit, de meg tobb masodperc sem...