[BSD] Re: kicsit off: total disk image bacup

Peter Czanik pczanik at fang.fa.gau.hu
2004. Aug. 17., K, 15:57:48 CEST

Pólya Balázs wrote:

>szal windowsnal nem uszod meg a
>korbejarast es mindegyikre valo belepest ha 1 imagebol huzul vissza
>tobb gepet

Meg jo, hogy errol nem tudtam, amikor a hallgatoi laborunkat
megcsinaltam :) Igaz, nalunk win9X van, mert az XP-t nem birja a gep
(muzealis gepek...), de egy kis autoexec.bat hackelessel megoldodott a
dolog, igy minden ejjel gyalulodnak a gepek... Favago, de mukodik:
Ez kesziti elo a registry fajlt, azaz az IP alapjan elnevezi a gepet:
#!/bin/bash
export CIMVEG=`ifconfig | grep 192.xxx.xxx | grep -v 71 | cut -c 35`
echo $CIMVEG
mount /dev/hda1 /mnt
sed -e 's/XXX/'$CIMVEG'/g' /root/hn.reg > /mnt/hn.reg
umount /mnt

Ez meg a hn.reg, a helyek, ahol elofordul a gepnev a registry-ben.
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\ComputerName\ComputerName]
"ComputerName"="mkklab0XXX"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\MSTCP]
"HostName"="mkklab0XXX"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\VNETSUP]
"ComputerName"="mkklab0XXX"

Az autoexec.bat-ban meg benne van, hogy ezt futtassa le, majd torolje.

A modszer egyebkent a kovetkezo: ejszaka a gepek biosa bekapcsolja a
gepeket, a boot managerben be van allitva, hogy ilyenkor egy rejtett
particiorol egy Linux kernelt huzzanak be, ami DHCP-n ip-t kap, majd egy
FreeBSD-rol NFS-en at bootol egy kisse modositott SuSE Linux-ot. Ebbe be
van drotozva, hogy automatikusan tolti a c:-ot (hda), majd lelovi a
gepet. Reggel mar tiszta lappal indulnak a gepek. A szerver vigan bir 10
gepet is egyszerre (4-STABLE FreeBSD, 700Mhz P3, 256M RAM, ADAPTEC 2400A
ATA RAID), mert ejjel a 100+ felhasznalo, kari web/ftp/proxy/levelezo
szerver tul nagy terhelest nem kap... Bye,
Peter