[BSD] imap

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2004. Ápr. 17., Szo, 08:11:07 CEST

Szia!

Sajnos az imap es mysql beallitasodhoz nem tudok hozzaszolni, de...

On Sat, Apr 17, 2004 at 03:39:44AM +0200, Pal Vaczi wrote:
> - ki lehe-e valahogy hagyni a root-nak szolo leveleket ebbol a cyrus
> dologbol, es kaphatja-e o tovabbra is a normal unix mailbox-ba a
> leveleit, es igy persze tovabbra is menne a sima mail?

Valahogy biztos, bar a valodi best practice eppen az, hogy a root *nem*
olvassa a leveleit ez alol az azonosito alol, mert ezzel nagyobb
veszelynek teszi ki magat mint ami egeszseges. Helyette a root levelei
jobb lenne ha egy masik, nem kiemelt jogu felhasznalo cimere
forwardolodnanak.

> - meg lehet-e tanitani a mail-nek az imap-ot?

Erosen ketlem. A mail egy nagyon egyszeru program es ez a direkt jo
benne. Nem tud semmi mast, mint amit egy MUA-nak tudnia kell, ahhoz
pedig pl nem tartozik a levelek elerese szerveren akar POP-al akar mas
modon, azt mas program csinalja, csakugy, mint a kuldest is. Es meg
abbol se tud sokat, amit egy mai MUA-tol elvarnak, pl hiaba is szeretnel
benne thread szerinti rendezest :-)

> - esetleg erdemes-e lecserelni ezt az abszolut standard-ot valami masra,
> mint pl. a pine (marha o persze alkalmas az imap-ra, meg erdemes
> figyemen kivul hagyni a telepiteskori uzeneteit, hogy tele volt eddig is
> bug-okkal, es valoszinuleg igy lesz a jovoben is)?

A pine tud imap-ot, es sokan szeretik. Mondjuk (eppen a biztonsagi lukak
miatt) kulonosen nem javasolhato, hogy root jogokkal futtasd... de egy
masik nem kiemelt jogu hasznalo neveben nyugodtan. Ha esetleg valami
jobban konfiguralhatora vagysz, ami egy rendszergazda keze ala jobban
illik, akkor a mutt hasznalatat javaslom, a megfelelo segedprogramokkal,
mivel a mutt is szigoruan csak MUA, nincs benne se editor, se
levelkuldo resz. Pl POP eseten fetchmail+procmail+mutt+vim egy
kozkedvelt kombinacio, plusz egy SMTP szerver a gepeden es maris minden
megy ahogy kell. A mutt egyebkent kezel IMAP-ot is.

> [...]
> desktop gepnel fontosabbnak erzek mint a servernel. ennek megvitatasat
> viszont nem szeretnem itt a listan, mivel egyreszt eleg flame jellegu
> lene (persze nem biztos, hogy kiegyensulyozottan :-) ), masreszt meg
> talan hosszu is igy mail-ben. van valami rendszeres (persze lehet
> alkalmi is, rugalmas vagyok :-) ) bsd-s kocsmazas, ahol ilyesmit meg
> lehet beszelni eloszoban? vagy ha ilyen nincs, hajlando valaki, aki ugy
> erzi hozzaertoen tudna ehez a temahoz hozzaszolni meghivatni magat
> nehany sorre/borra/mittomenmire altalam valahol pesten?

Elvileg eppen tegnap lett volna sorozes. De nem volt, mert erdeklodes
hianyaban elmaradt. Pedig nem te vagy az elso, akinek lennenek kerdesei
a BSD-vel kapcsolatban amit szemelyesen jobban meg lehetne beszelni.

Egyebkent jovo het vegen lesz egy nyilt forrasu szoftver show a Kandon
Obudan penteken, eppen van szo rola, hogy a BSD is valami modon
kepviselteti majd magat. Ha igaz, ott akar beszelgetni is lehet... addig
is csak annyit, hogy a BSD szerintem nem rosszabb desktop mint
valamelyik nepszeru Linux terjesztes, mert nem igazan van kulonbseg az
elerheto programokban, ugyanazok futnak itt is mint ott.

La vida es una flor