[BSD] pppoe - ipfw portforwarding, transparent proxy

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2004. Ápr. 16., P, 22:10:13 CEST

Szia!

On Fri, Apr 16, 2004 at 09:08:27PM +0200, Géczi Szabolcs wrote:
> subjectbol kiderul, h adsl kapcsolatot szeretnek megosztani valamint
> bizonyos portokat bekuldeni a alhalora es meg h telhetetlen legyek
> transparens proxyt is :)
> mindezeket ipfwvel.
> maga a nat mukodik a ppp nat opciojaval de ettol meg nem lesz mukodo
> portforwardom, viszont a natd-t nem sikerult eletre csiholnom pppoe mellett.

Pedig ennek mukodnie kell. A natd beallitasat rendesen megcsinaltad? A
pppoe semmi erdekeset nem csinal, az ipfw abbol mar semmit se lat. A
natd-rol nem beszelve.

Igy tehat, ahelyett, hogy a kozonseg koreben nagyon nepszeru telepatikus
tavkepernyoleolvasos hibamegoldast alkalmaznank (sajna a T*sco
gazdasagos uveggombom kicsit dzsuvas lett amikor racsopogtettem a T*sco
gazdasagos kaukazusi kefirt es most lusta vagyok letorolni anelkul
viszont minden tavoli kepernyo ugy nez ki, mint ha winXP lenne rajta
T*sco temaval) most van itt az ideje, hogy megismerkedjunk azokkal a
konfig fajlokkal. Kezdjuk mondjuk a kernellel, aztan az rc.conf-al, majd
az ipfw es a natd.conf megtekintese kovetkezik.

Szerintem ha ezeket alaposan megnezed, ki fog bukni a hiba magatol is,
de ha nem, akkor is meg lehet talalni elegge gyorsan. Egyebkent a ppp
-nat opcio semmi extrat se csinal ahhoz kepest, mint amikor a natd-t
futtatod.

Egyebkent a celul kituzott megoldasban semmi extra nincs, szerintem
elegge egyszeru lesz megcsinalni.

Udv:
Sz, akinek sorozes helyett csak T*sco gazdasagos jut mar megint
--
La vida es una flor