[BSD] FreeBSD Raid 5 vezerlo

Szekeres Szilárd szeszilard at megasoft.hu
2004. Ápr. 16., P, 08:44:44 CEST

----- Original Message -----
From: "Miklos Niedermayer" <mico at xg.hu>
To: "Magyar BSD levlista" <bsd at hu.freebsd.org>
Sent: Thursday, April 15, 2004 6:05 PM
Subject: Re: [BSD] FreeBSD Raid 5 vezerlo

Hello,

Szekeres Szilárd wrote:

>FreeBSD szerverhez kellene valasztanom SCSI RAID5 vezerlot. Amit kineztem,
>az az Adaptec 2120S. Megneztem a hardware tamogatottsagot a leirasban, ott
>csak 2100S van. Mivel 4.9-es BSD lesz telepitve, fontos lenne tudnom, hogy
>2120S-t kezeli-e a rendszer valamilyen modon, vagy ne is probalkozzak vele.
>Az 5.2.1 pedig nekem meg nem megnyugtato, bar tetszetos, az tamogatja a
>21xxS vezerloket is.
>A szerveren Postfix lesz, spam es virusszures (tobb viruskeresovel),
>orszagos halozat, extrem mail es virus es spamforgalom :-)

% grep aac /var/run/dmesg.boot
aac0: <Adaptec SCSI RAID 2120S> mem 0xf8000000-0xfbffffff irq 9 at
device 8.0 on pci3
aac0: i960RX 100MHz, 48MB cache memory, optional battery present
aac0: Kernel 4.0-0, Build 6008, S/N b9ac2b
aacd0: <RAID 1 (Mirror)> on aac0
aacd0: 34998MB (71677440 sectors)

Milyen alaplapba lesz?
Egyébként ha extrém mail forgalom várható, akkor nem biztos, hogy a
RAID5 a legjobb megoldás.

Valoszinuleg Intel Clearwater2-es alaplap lesz, dual xeon config. Mivel a
hdd-k sajnos nagyon regi 9gigas cuccok melyek siman kipurcanhatnak
akarmikor, ezert gondoltam, hogy 3 db hdd lesz raid5-ben, es ket hot spare,
hatha igy megelozheto az adatvesztes, de detektaltam, hogy a hdd-k nem
azonos tipusuak, csak 9gigas mindegyik, ugyhogy foobar. Lehet, hogy RAID
10-et fogok inkabb implementalni Adaptec ASC-29320A-R vezerlovel...

Koszonom szepen az eddigi segitseget,

Szilard.