[BSD] PPP gateway / Ooo-1.1

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2004. Ápr. 7., Sze, 14:26:50 CEST

Szia!

Géczi Szabolcs wrote:

> ugy alakult, h par napig dial-up eleressel kell biztasitanom az emailek
> utjat egy irodaban.
> hol rtfmeljek ha egy jol mukodo ppp gatewayt szeretnek? (ha van forgalom
> tarcsazzon, ha nincsen akkor bontson). FreeBSD 4.9-em van jelenleg.

Ez pofon egyszeru. A ppp(8) program ami az alaprendszerben van teljesen
alkalmas erre. Nezd meg a man ppp-t es a Handbook megfelelo reszet. Ha
kell persze allits be NAT-ot es tuzfalat is. A gepen magan csak arra van
szukseged, hogy a gateway_enable-t 1-re allitsd az /etc/rc.conf-ban (ha
ugyan nincs mar eleve igy mas miatt) Minta allomanyokat is talalsz az
/usr/share/examples/ppp/ alatt.

> Masik ettol eltero kerdes Ooo-1.1-et szerettem volna felrakni (rc3,
> magyar) portsbol es ezt az errort kapom:
>
> configure: error: Could not compile basic X program.

Az X fent van? Es a helyen? Anelkul nem megy...

> ===>  Script "configure" failed unexpectedly.
> Please report the problem to gnome at FreeBSD.org [maintainer] and attach the
> "/usr/ports/hungarian/openoffice-1.1/work/mozilla/work/mozilla/config.log"
> including the output of the failure of your make command. Also, it might be
> a good idea to provide an overview of all packages installed on your system
> (e.g. an `ls /var/db/pkg`).
> *** Error code 1

Egyebkent pedig ha tenyleg kapsz egy ilyesmi hibat es segitseget kersz
akkor tegy ugy ahogy az uzenet mondja, vagyis kuldd el a megfelelo logot
is, mert anelkul senki se tud segiteni. Ez nem olyan, mint a windows,
ami csak annyit ir ki, hogy "an error occured" es ebbol van akinek tudni
kene, hogy mi volt az :-)