[BSD] adsl bont

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2003. Sze. 23., K, 11:23:28 CEST

Szia!

Ko Laszlo wrote:
> A következ a gondom
> Kb 2-2,5-oras netezes utan mindig megszünik a netkapcsolatom(adsl)
> Szerettem volna feltenni a gnome 2.4-t de egy program letöltés közben megszakadt a net elérésem
> Ez a jelenség sajan állandoan elöfordul kb 2-2,5 óra uptime után már nincs netkapcsoaltom
> (FreeBSD 5.1)

Es ez akkor is igy van ezek szerint, ha eppen van forgalom a linken? Na
ez erdekes. Es a "nincs kapcsolat" mit jelent pontosan? Az egesz ppp
kapcsolat lebomlik, vagy csak az IP-t veszted el, vagy meg azt se,
"csak" nem mennek at az adatok? Ha ez megtortenik, akkor rogton utana
ujra be tudsz jelentkezni, vagy kell meg valami mast is csinalni? stb.

Ezt ugy tudod megnezni, hogy amikor megall, akkor kiadsz egy

ifconfig tun0

parancsot es megnezed, hogy van-e ervenyes kulso IP-d, valamint ugy,
hogy a ppp.conf-ban felnyomod a logolast:

set log local chat Phase lcp ipcp

es megtekinted a /var/log/ppp.log allomanyt.

> Az /etc/rc.conf  fájl tartalma:

<...>

Ez jo.

> és ez a /etc/ppp/ppp.conf fájl:

<...>

Es ez is jo.

Melyik szolgaltato?

> A másik gondom a magyarítas aki tud lecci írja meg mit és hogy csinált.

Ez egyszeru.

Eloszor is sysinstallban (ott a legegyszerubb) beallitasz magyar betuket
(latin-2) es bill.kiosztast.

Aztan alkotsz egy uj osztalyt az /etc/login.conf-ban

hungarian:\
	:charset=ISO8859-2:\
	:lang=hu_HU.ISO8859-2:\
	:tc=default:

aztan

cap_mkdb /etc/login.conf

aztan beteszed magad a "hungarian" csoportba (pl vipw-el)

Elvileg ugyis megy a dolog, hogy a user sajat konyvtaraban alkotsz egy
~/.login_conf fajlt es abba irod bele ezt:

me:\
	:charset=ISO8859-2:\
	:lang=hu_HU.ISO8859-2:

itt nem kell cap_mkdb.

aztan az /etc/ttys fajlban minden helyi terminal tipusat kijavitod

cons25-rol cons25l2-re, aztan

legtutibb ha ujrainditod a gepet es akkor mire ujra belepsz a
"hungarian" csoportba tett userrel, addigra mindennek menni kell szepen
es magyarul, kiveve az mcedit-et amire azt mondjak akik hasznaljak is,
hogy be kell neki allitani a 8-bit inputot vagy mit az mc preferences
panelben. Az X magyar bellitasa semmiben se ter el attol, ahogy mondjuk
Linuxon kene csinalni, amikor rakerdez akkor szepen beallitani magyar
billenytu kiosztast es tkp kesz.