[BSD] icmp limit

Gabor.Zelenak at hungarocontrol.hu Gabor.Zelenak at hungarocontrol.hu
2003. Sze. 5., P, 14:59:58 CEST

a valasz a kerdesedre nem egyszeru.

set limits - errol volt mar szo
	( max <n> )
set timeouts - errol meg nem
	<protokoll>.<modosito> avagy

mint ahogy azt a neve is sugallja, kulonbozo
timeout-okat lehet vele megdefinialni. igy van ez
a _keep state_ eseten epp ugy mint a _modulate state_ esetenel is.
(ez a limits-re is vonatkozik!)

	tcp.fisrt - az elso csomagra
	tcp.established - amig fully lesz a konnekt
	tcp.closing (lasd a manualt...)
	tcp.finwait
	tcp.closed

	icmp.first
	icmp.error

	udp.first
	udp.single
	stb..

aztan meg ott magasodnak a TTL/MSS idozites parameterei.

az a gondom ezekkel a beallitasokkal, hogy meg
ekkor sem biztos, hogy az altalad - talan rosszul
ertelmezett: masodpercenkent X csomag/dgramm/uzenet cimu
viselkedest erned el - hol van ebben a szures?!

mi van akkor, ha teszem azt mind az osszes,
a limits altal meghatarozott tabl.entry un. spoofed-uzenet?!
akkor ugyanott vagy - majdnem - mint az elejen.

sokkal egyszerubbnek tunne szamomra bizonyos primitiv
szervizek letiltasa: tcp:echo,chargen,discard,daytime...
udp:echo,chargen...stb. aztan az OpenBSD3.0+ tartalmazza
az un. _antispoof_ direktivat (tovabbiak a manualban)
valamint ott tornyosul meg elotted a _flags_
statuszok vizsgalata - lasd a privatban kuldott anyagot! -
valamint a _keep state_/_(tcp)modulate state_ direktivaival
valo jatszadozas.

en azt mondom, hogy tegy ugy, ahogy azt a guide mondja -
lepesrol lepesre lodd be a pf.conf file-t. aztan ereszd ra
a halodra azt a programot, amit - meg ugyan nem kuldtem el,
de ha ohajtod, akkor elkuldom... :)

--             Gabor Zelenak
--          HUNGAROCONTROL
-- MATIAS Air Traffic Control System
-- tel.: 36 1 296-9106
-- fax: 36 1 296-9182
-- mb: 36 30 343-1911
-- mailto:gabor.zelenak at hungarocontrol.hu
-- http://www.hungarocontrol.hu
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sb20293B5D454552465Bsnlbxq'|dc
-- 10 kind of human existing in the universe:
-- who knows binary numbers,
-- who doesn't.