[BSD] ACPI hatas

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2003. Okt. 28., K, 15:40:39 CET

Szia!

Molnár Gábor wrote:

> Az érdekelne hogy a FreeBSD 5.1 -be milyen különbség észlelhető ha ACPI
> illetve a nélkül installálom.

A kulonbseg neha kicsi, neha nagyobb. Ha nincs szerencsed, akkor
acpi-val el se indul a geped (ezt latod most) de olyan is lehet, hogy
acpi nelkul lesz reszben vagy egeszen mukodeskeptelen. Ha ezek kozul
mindegyiktol megvedett a joszerencsed, akkor "csak" annyit fogsz latni,
hogy az acpi-val vezerelt funkciok nem lesznek elerhetoek, vagy esetleg
egy subset-juk apm-el, ha az megy (egyre tobb uj gepen mar nem). Ez
kulonosen laptopoknal problema, mert ha nincs powermanagement, akkor az
akku gyorsan lemerul es kozben ventisebesseg szabalyozas hianya miatt
meg nagyon hangos is lesz :-)

> Fel kéne tennem egy olyan gépre amin win is van és oda meg tudtommal jó
> ha van ACPI a biosba. (Mindegy ez most , nem ez a lényeg)

Az uj gepeken mar mind celszeru kiprobalni, hatha megy.

> Elindítottam a telepítőt és nem hajlandó beadni a nyitó képernyőt, csak
> ha az acpi ki van kapcsolva.

Sajnos elegge gyakran tortenik meg mostanaban. A baj az, hogy mind a
FreeBSDs acpi kod, mind a BIOS-okban levo implementacio folyamatosan
valtozik, es ezert uj es uj izgalmas kombinaciok tudnak kijonni.

Ha az install igy ment le es nem kell feltetlenul az acpi valamiert (pl
mert jo az apm is) akkor hagyd ugy. Ha kell, akkor sajnos erdekesebb
dolgok vannak, mert akkor ki kell huzni a BIOS-bol az AML kodot, aztan
kezzel megkeresni es kijavitani benne a hibakat, es aztan visszatenni es
utasitani a rendszert, hogy azt hasznalja ne a BIOS-ban levot. Elegge
maceras. Ld acpidump parancs.