[BSD] futurologia

Bakos Gergo bakosgergo at freemail.hu
2003. Okt. 27., H, 10:18:00 CET

Én inkább vagyok szociológus, mint programozó, de mint társadalom
kutató, érdekel az információ áramlás struktúrális jövője; persze, hogy
nem egy windowst fogok vizsgálni, hanem a szabad szoftverek használóit,
illetve magát a szabad szoftvert, Eddig Debian, most BSD.
Ja, a debian listán, irc-en aztán tényleg lehúzzák az embereket, de azt
sokan elfelejtik, hogy egy leírás nem feltétlenül expanzív, egy hülye
nem biztos, hogy a saját rendszerére egyből rá tudja erőltetni.
Szóval egy picit csalódtam a BSD közösségben, másrészről pedig nagyon
tetszik, csak a kapálózást nem értem, egyesek azt hiszik, hogy
megengedhetik maguknak a szemellenzős hozzáállást; tévednek!
Van választási lehetőségetek: vagy begubóztok, ezzel hátráltatjátok a
BSD M. országi elterjedését, és a végén tényleg lehettek elitisták,
hiszen csak egy maréknyi csodabogár lesztek, akik a külvilágtól
elzárkózva fognak egy olyan eszközt használni, ami többre hivatott.
Miért kell a linuxot lehúzni? Az csak egy másik alternatíva, inkább
tanulni kéne a közösségüktől, lehet, hogy sok kemény fejű szakmai lista
van linuxra, viszont egy kezdő is megtalálja a fórumát.
Nézzétek meg a www.bsd.hu-t: nagyon jó, ami rajta van, csak lapos. Aki
csámcsogni akar valami semmiségen, annak üres. Feltelepíted a rendszert,
és szevasz. Nézd meg a külföldi oldalakat, ez mégis csak egy külföldi
oprendszer-mondhatjátok, ami megint csak nem jó, hiszen az itthoni
felhasználóknak kell fórumot biztosítani.
Javaslatom: legyen egy kezdó lista, rengeteg ember érdeklődik nálam a
BSD iránt, de nem merem nekik megadni ezt a listát; féltem őket a
lehúzástól, ami érthető is, hiszen ha egy nap tizedszer kérdezi meg
valaki, hogy a cd-nek melyik a teteje, az biztos dühítő, ezért is
kellenek türelmes emberek egy ilyen kezdő listára.
A másik, hogy kéne egy közösségi lista a BSD-nek, ahol esetleges
találkozókat lehetne megbeszélni, illetve a hasonló tárgyú levelek is
oda kerülnének. Gonoljatok bele: egy BSD at lista a guruknak, és a lelkes
kezdőknek, akik tudnak hallgatni, egy BSD-kezdő a kezdőknek és a
türelmes segítőknek, és egy BSD-forum@ a közbeszólásokért, illetve a
magyar hogyanok írásai etc, hej, lenne itt munka ;-). No, csak ennyit
szerettem volna, remélem, az illetékesek elgondolkodnak az elhangzottakon.
Köszönöm, hogy meghallgattatok!
p.s.: Persze, szívesen kiveszem a részemet a kézikönyvek fordításában és
hogyanok írásában! Nem mindenki tud angolul, ők biztos, nem fognak
BSD-zni...

--
Bakos Gergo    -<#powered by FreeBSD#>-