[BSD] intermezzo

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2003. Okt. 25., Szo, 11:47:50 CEST

Szia!

On Sat, Oct 25, 2003 at 12:51:38PM +0200, Bakos Gergo wrote:
> Nézegetem a Free-, Open- és NetBSD oldalakat, nem tudom eldönteni, hogy
> melyik is a jó választás számomra.

Erdemes, egesz jok pl a grafikak nemelyik helyen:-) Meg persze a
doksik. FreeBSD-nel a Handbook es a FAQ, OpenBSD-nel a FAQ, NetBSD-nel a
NetBSD Guide nagyon jok.

> Közben nézegetem a FreeBSD telepítő könyvét, éppen az fdisket
> tanulmányozom, és most látom, hogy én simán letöröltem a MBR-t, ugyanis
> azt is megjeleníti, hmm...

Ezt nem egesz ertem. Abban egyet ertek az elottem mar hozzaszoloval,
hogy egy backup sose arthat ha van ertekes adat a rendszeren (ha csak
probalgatja az ember a telepitest akkor meg nincs :-)

Az fdisk semmi mast nem tesz, mint amit megszokhattal tole akar Linuxon
akar Windows/DOS kornyezetben: csak annyi a kulonbseg, hogy a BSDs
verzio tobbet szovegel az elejen. Van hozza egyebkent egy manual oldal
is, amit addig is mig nincs a geped indithato allapotban megnezhetsz a
Neten is, a www.freebsd.org oldalon valaszd jobb oldalon a Manual Pages
opciot.

Szerintem akkor karosodhatott az MBR amikor a boot managerekkel
jatszottal.

Mondjuk elsore nem is egyszeru megerteni, hogy hogyan fuggenek ossze
ezek a slice-k, meg particiok. Talan igy jobban.

1.) Particio (FreeBSD)
1.1) Slice 1 (/)
1.2) Slice 2 (swap)
1.3) Slice 3 (/usr)
1.4) Slice 4 (/home)
.
.
.
1.8) Slice 8 (max ennyi lehet)

2.) Particio (Win mondjuk)
    c:

3.) Particio (kiterjesztett)
3.1) Logikai particio (D:)
3.2) Logikai particio (E:)

4.) Particio (ures)

Ez egy kepzeletbeli lemez, ahol van windows is meg FreeBSD is. A FreeBSD
elfoglalja az elso particiot, ez az amit az fdisk-el kell beallitani. A
masodikat a Win c: foglalja el, a harmadikat pedig a win d: es e:
meghajto, a negyedik ures. Az fdisk-el miutan kijelolted azt, hogy a
FreeBSD az 1. particioba kerul, azutan az uj kepernyon mar csak ezt az
1. particiot latod es azt osztod tovabb, a tobbi innentol nem erdekes.

Egyebkent szerintem ez a legnehezebb resze a FreeBSD telepitesnek, mert
ezt minden OS maskepp szereti csinalni egy kicsit. A Linux egesz maskepp
csinalja, de a tobbi BSD se ugyanigy.

Udvozlettel:

Adam Szilveszter
Budapest