[BSD] mini.iso

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2003. Okt. 24., P, 22:21:24 CEST

Szia!

On Fri, Oct 24, 2003 at 09:58:41PM +0200, Bakos Gergo wrote:
> Sziasztok!
> Régebben is hallottam már a BSD-ről, de nem nagyon foglalkoztam vele.
> Nem ismertem, ahogy most sem tudok róla túl sokat, azt sem tudom, mi a
> különbség a free-, net- és openbsd között.

Akkor legfobb ideje, hogy egy kicsit korulnezz nalunk.

> Most töltöm le a 4.8-RELEASE-i386-mini.iso-t. Ez mitől mini?

Attol, hogy csak annyi anyag van rajta, amennyi a telepiteshez
kozvetlenul kell. A teljes terjesztes 4 CD-bol (vagy egy DVD-bol) all.
De ha van halokapcsolatod, akkor ez nem hatrany, mert akkor a frissebb
anyagokat megkaphatod onnan.

> Eddig Linuxot használtam, bár ebben sem vagyok egy power user.
> Mennyire van elterjedve ez az op. rendszer? Ha valakinek van kedve
> mesélni, szívesen meghallgatom :-)

Egy hosszabb level a 3 nyilt forrasu BSD rendszer (es valamennyire a
Linux) osszehasonlitasarol itt talalhato az archivban:

http://www.hu.freebsd.org/hu/arch/2002/May/0753.html

Azota csak annyi valtozott, hogy termeszetesen a fejlodes renduletlenul
haladt tovabb es ezert mind a Linux, mind a BSD rendszerek tobbet/mast
is tudnak, mint amit akkor. De az alapveto viszony nem valtozott.

Elterjedtsegrol nehez beszelni, mert senki se szamolja. De azert annyi
valoszinu, hogy kevesebben hasznalnak BSD-t mint Linuxot, de tobben mint
mondjuk valamelyik kereskedelmi Unix-ot. Hasznalata elsosorban szerveren
tipikus, de ez nem jelenti azt, hogy nem lehet vele mashol is
talalkozni, pl beagyazott rendszerekben, de bizonyos helyeken a
desktopon is.

Udvozlunk a fedelzeten es sok kellemes elmenyt kivanunk a BSD hasznalat
kozben.

Udvozlettel:

Adam Szilveszter
Budapest