[BSD] ftpd + mysql auth

LiRul lirul at hixsplit.hu
2003. Okt. 14., K, 10:04:26 CEST

On Mon, Oct 13, 2003 at 10:56:18PM +0200, csaba.kollar at enternet.hu wrote:

> Az eredeti kerdesben IP vagy tartomany szerepelt, szoval ha az
> IP (akar tobb is) eleg, es nagyon fontos hogy minden sql -ben legyen,
> akkor megoldhato a dolog igy is akar.

Igen valoban, egy /32-es IP-t (vagy akar tobbet is, a query-ben OR-ral
osszekotve) lehet SQL-ben tarolni.

> Pureftpd -bol nem kezdek vele semmit, azon kivul hogy megnezem hogy
> "active" e.

Igen, erre gondoltam en is, tehat status="active" igen vagy nem, ez
konnyen eldontheto es nem igenyel a tovabbiakban az ftpd reszerol
feldolgozast. De ahhoz, hogy ez subnet-tel is mukodhessen a mysql-ben
kellene lennie egy check_ip_subnet() vagy vmi hasonlo fuggvenynek.

Egyebkent a lehetoseg adott arra, hogy egy kulso auth modult irj es azt
hasznald, ott pedig mar azt es ugy csinalsz ahogy es ahogyan csak
jolesik. Auth-olhatsz mysql-bol es minden mas feltetlevizsgalatot el
tudsz vegezni, amit egy egyszeru SELECT query-vel nem lehet. Nagyon jo
leiras van ehhez README.Authentication-Modules fileban.

--
  LiRul                             http://www.hixsplit.hu/
  Un*x + HiX = hixsplit    Lehet, de nem erdemes nelkule...