Re: [BSD] III-ik, egyben befejező rész ...

Sebestyén Gábor gabor.sebestyen at freemail.hu
2003. Okt. 10., P, 19:54:02 CEST

On 2003.10.10., at 15:28, Sebestyén Gábor wrote:

> Már csak egyetlen pici problémám van, a booter mindig az ad(0,a)-ról
> akar bootolni, de az új root partíció már az ad(0,e)-re hallgat.
> Mit kell ilyenkor tennem, hogy elsőre megtalálja a BTX loader az "e"
> partíciót?

Na, pontot tettem az ügy végére, bár a megoldás kissé drasztikus.
Leírom még1x a problémát:

Biztosan fordult már elő egyesekkel, hogy fogott egy vinyót, BSD-t
bebútol, elő a /stand/sysinstall és egy könnyed mozdulattal elintézi
azt egy fdisk-kel és egy disklabel-lel. Na, ekkor előfordulhat, hogy a
filesystem partíciók "számozása" nem a-tól kezdődik (a, e, f, g ...),
hanem e-től (e, f, g, h..).

Na én így jártam, pedig teljesen "szűz" vinyóra pakoltam fel.

És amikor végeztem a dump | restore zsenialitással és átraktam a
rendszert az új vinkészterre, jött a meglepi bútoláskor: a BTX loader
(mindjárt a legelején) kivág két '"Invalid Partition"-t és megáll egy
Boot: ad(0,a)/kernel-lel és hogy azt nem találja. Hát persze, hogy nem
fogja, mert helyesen ad(0,e)/kernel a megoldás.
Persze most kézzel be lehet írni a jót, de teszem fel, ki az, aki egy
szerverhez fog járni minden reboot-kor és kézzel bevakarja ezt az egy
sort ...

Na hát egy fél napot töltöttem az internetes források böngészésével és
még legalább 5 ugyanilyen problémát és problémást találtam, de egy
válasz sem volt rájuk.

Kipróbáltam mindenféle varázslást, konfigolást, etcetera, maradt minden

Végülis aztán fogtam a FreeBSD boot kódját és módosítottam úgy, ha már
az ad(0,a)-t nem találja, próbálja még meg automatikusan az ad(0,e)-vel
is, hátha ...

Na itt a vége, boldogan élünk a szerverrel, amíg az alaplap ki nem hal!
Most így működünk tovább ...

Hát ennyi lenne a sztori, köszönöm a figyelmet ..! A virágot az
öltözöbe, stb., stb., stb...
Üdv!

	Gábor

UI.: akit konkrétan érdekel(ne) a megoldás (vagy a boot2 binary), írjon

"Everything begins with choice... "