[BSD] BSD partíció klónozás

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2003. Okt. 9., Cs, 10:08:08 CEST

Hali!

Sebestyén Gábor wrote:
> Eljött a nagy pillanat, tegnap kinőtte az itthoni szerveren levő FreeBSD
> a számára kiszabott 1.6G-s (!!) partíciót.

:-)

> Úgy döntöttem, kemény
> pénzeket áldozok egy 20G-s (!!!!) merevlemezre és valahogy át kívánom
> költöztetni a rendszert arra.

Es meg lehet ertelmes penzert szerezni olyan kicsit?

> Arra spekulálok, valahogy át lehetne kopizni (klónozni) a partíciót,
> ill. tartalmát az új vinyóra.
>
> Van erre valami javaslatotok, módszeretek, véleményetek??

Termeszetesen, mindenre van :-)

Ha siman particiot kell particiora masolni, (magyaran nem akarsz egy
korabbi particiot ketteszedni vagy ilyesmi) akkor a helyzet pofonegyszeru.

Beteszed az uj lemezt a gepbe a regi melle, megdisklabelezed (wow, uj
szot alkottam... Kazinczy buszke lenne...) aztan hasznalatba veszed a
verhetetlen dump/restore parost, amivel egyszeruen egy pipe-on keresztul
atzudithatod az uj lemezre a regi tartalmat particionkent. Ez
megbizhatoan megorzi a kulonleges allomanyokat is (dev node, socket,
stb) es ha kesz akkor mar csak egy kicsit korulnezel az /etc/fstab
kornyeken, hogy minden rendben lesz-e, aztan kikapcsolod a gepet,
megcsereled a ket lemezt, es mar az ujrol probalsz bootolni, ami
remelhetoleg sikeres lesz.

Ez biztosan mukodik, mert en is koltoztettem mar ilyen modon FreeBSD-t
amikor nagyobb lemezt kapott...

Ha particion beluli kisebb reszt kell masolni arra pedig ott van a tar
vagy eppen a pax vagy a cpio.

Ja es egyesek a dd-t is szeretik, de a jelen esetben nem javaslom, mert
pl az ures helyre nyilva nincs szukseged a regi particiorol...

Sok szerencset!