[BSD] X -es program tavolrol automatikusan

Levente Simon lsimon at pannongsm.hu
2003. Nov. 24., H, 11:23:58 CET

Hali!

On Sun, Nov 23, 2003 at 09:59:38AM +0100, Zahemszky Gábor wrote:

> Én azért megkérdezem: az ssh magától átküldi a túloldalra a DISPLAY nevű
> változót? Mert ha igen, akkor OK, de ha nem, akkor azért alkalmazásX
> indulásánál én megadnék egy -d (vagy hivatalosan -display) opciót:
> ssh user at host alkalmazasX -display kolleginagepe:0.0 &
> - de csak a biztonság kedvéért. Amit _sajnos_ nem minden X-es app
> szeret, ezért ezeket pedig:
> ssh user at host env DISPLAY=kolleginagepe:0.0 alkalmazasX &
> formában inkább.

A plain X-es kapcsolatnal figyelni kell, hogy az X halgasson tcp
porton is (ezt nem teszi by default): startx -listen_tcp

De ha mar ssh, akkor: ssh -f -X user at host alkalmazas
a -f miatt nem kell hatterben inditani. Ha nem tul eros a halo, akkor
lehet meg a -C opciot is hasznalni. Kulcsparokkal meg azt is elered, hogy
ne kerjen pwd-t.

Levi

--
# ls