[BSD] make: fetch forbidden manual fetch ok

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2003. Nov. 12., Sze, 14:32:23 CET

Szia!

zeller at axelero.hu wrote:

> Hali
>
> Újjab problémába ütköztem portsbol akarok bármit feltenni és nincs benne distfilesbe akkor
> automatikusan nem fetch-eli a csomagot pl:

> fetch: ftp://ftp.FreeBSD.org/pub/FreeBSD/ports/distfiles/openldap-2.2.0alpha.tgz: Forbidden

> *** Error code 1

Ez akkor van, ha az adott port Makefile-ben van egy sor, ami ugy
kezdodik, hogy "FORBIDDEN" es moge van irva, hogy miert. Rendszerint
valmai biztonsagi hiba az oka amit nem javitottak ki.

> de ha manual:
> # fetch ftp://ftp.FreeBSD.org/pub/FreeBSD/ports/distfiles/openldap-2.2.0alpha.tgz
> Receiving openldap-2.2.0alpha.tgz (2404099 bytes): 10%

Termeszetesen, mert azt a sort a Makefile-ol olvassa ki. Mas kerdes,
hogy rendszerint nem veletlenul van ott, ugyhogy siman kikerulni nem
ajanlott. (de lehetseges)

> foggalmam nincs mi lehet, 5let?

En megneznem, hogy az adott port Makefile-ben van-e olyan sor. Vagy ha
nincs, akkor a fuggosegekben valahol, mert ugye azok kozul is akarhat
valamit letolteni. Es persze frissitenem a ports kollekciot, hatha
valami ideiglenes dolog volt.

> ez lenne az 1ik most jön a neheze

> 2 winyó van a gépben mindegyik ide ua a márka (primary / secondery master, Maxtor 80GB,
> udma 5 /bár ezt nem venném biztosra/ )
> de ha slave-re be akarok tenni még 1 ugyanilyen hdd-t akkor hiba bootkor: reseting device.....
> utánnaolvastam más listán azt irják hogy használjam pio mode 4 ben ugy megy is csak krva
> lassú és mintha néha adatvesztés lenne (ezt sem merem biztosra állítani mer volt áramszünet is
> ugyanakkor: eltünt a full /etc/named/ könyvtár tartalma)

Hat akkor volt adatvesztes ezek szerint. A hardver tutira jo?

> vmi más ötlet esetleg, mondjuk 5.1-re upgrade segítene?

Ha hardver a baj akkor nem. Egyebkent se hiszem (az ATA rendszerrel
sokakanak van baja arrafele)