[BSD] freebsd install előtt

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2003. Jún. 30., H, 11:28:53 CEST

Szia!

Na nezzuk sorra:

Popacsek wrote:
> Jelenleg Linux-ot használok.. Egy ideje már fontolgatom a FreeBSD
> kipróbálását.

Ezt a dontesedet csak udvozolni tudjuk. Bizom benne, hogy a kiprobalas
szamodra kedvezo eredmennyel zarul.

> Csak akkor szeretném felinstallálni, ha az alábbi programok gond nélkül
> futnak:
>
>    - j2sdk 1.4.1;

Ugy tudom, hogy fut az 1.4 (az nem biztos, hogy ez az 1.4.1) de a "gond
nelkul" azert tulzas ra. Bovebben biztosan ir majd errol Kuti Zsolt,
mert ez az o asztala.

>    - eclipse 2.1;

Passz, nem hasznaltam :-)

>    - mozilla + java plugin;

Ez megy. Mas kerdes, hogy, mint a linuxon is, ez nem jelenti azt, hogy
minden Java applet megfeleloen menni fog: az MS fele extrem regi es mar
regota nem javitott JVM-re irt appletek vagy azok, amik a regi
Netscape-be integralt verziora voltak irva, nem feltetlenul mennek. De
ezt ismered Linux alol is, a helyzet ugyanaz.

>    - mplayer (ati radeon 8500le).

Ennek menni kell, az ATI driverek ujabban aza alapterjesztesben is benne
vannak.

> Nem ártana, ha a következők is mennének:
>    - OpenOffice;

Ez is megy, de sajnos kesz csomagok nincsenek belole nagyon, ugyhogy
keszul a forraskodbol forditasra. Nem nehez, csak idoigenyes :-)

>    - quake3.

Menni kell neki. (a linuxos binarisnak)

> Abban is a segítségeteket kérem, hogy melyiket érdemes feltenni (4.8,
> 5.0, 5.1)!

Alapvetoen a 4.8 egy nagyon stabil terjesztes, nagy meglepetesek es
problemak nelkul. Cserebe tobb uj dolog nincs benne es mar nem is lesz.
A te esetedben pl az ATI DRI driver nincs benne, hanem kulon kell
telepiteni. Az 5.x-es sorozat az uj funkciok gyujtohelye de meg nem
olyan stabil, mint a regi. De (amint az altalad kerdezett programokbol
kovetkeztetem) te foleg munkaallomasnak akarod hasznalni: arra menni
kell neki jol. Ha 5.x, akkor 5.1, vagy ha kijon az 5.2 mig gondolkodsz,
akkor az.

> A válaszokat előre is köszönöm.

Szivesen. Remelem segitett valamelyest: ha a BSD kiproblasa kapcsan
ujabb  kerdeseid lennenek, csak batran keress minket.