[BSD] traffic shaping

Hegedüs Ervin airween at amit.hu
2003. Jún. 10., K, 22:34:59 CEST

Hella,

> egy dolog nem vili nekem ebben a delay pool-ban: ha mondjuk azt mondom,
> hogy max. 1MB es mindenki max 64K, de ezzel egyidoben teljesen kihajtja az
> 1 megat egy csomo juzer, akkor azt nagyjabol felhasznaloszam
> aranyosan leosztja a squid (mindenkinek adva mondjuk 20.4K-t), vagy ezt
> nem tudja? Nekem ugyanis ez lenne a legfontosabb ficsor.
Dehogynem, szvsz ez igy mukodik.
Hasznalsz cachemgr-t? (cgi util a suid-hez). Ott van delay_pools
status is, na ott pl. tok jol lehet latni, hogy eppen mennyi az
egy userre eso kb/s. :)
Most eppen pangas van, es mindenki a max-ot hasznalja - gondoltam
becopypastazok ide egy adagot. :)

Ezen kivul csak szubjektive erezheto, hogy pl. reggel tok jol
megy a net, pl. Opera jelzi, hogy jon az anyag 16k-val,
napkozben meg leesik 7-8 k koruli ertekre.

Merni ugy tudtam, hogy kulon csinaltam egy acl-t a
video-kiterjeszteseknek, es a tobbiekkel megprobaltuk
tobben/kevesebben tolteni a cuccokat. Nna, ott is latszott, hogy
csokken/no a savszelesseg.

Ha elfogadsz egy jotanacsot: egy buktato van a dologban, reszben
kapcsolodik ehhez a problemahoz. En sokaig szenvedtem azzal, hogy
eltalaljam, mekkora savszelesseggel gazdalkodhatok: mivel a
routereket es a tuzfalat nem en uzemeltetem, es semmi
statisztikahoz nem ferek hozza, szepen fokozatosan tudtam
kikalkulalni, hogy mennyi az annyi.
2x2 MB van a ceg Bp-i telephelyen, es kb. 30-40 videki telephely,
ezek kozul 5 2M-val bir, a tobbi meg 64/128 k-val.
A legnagyobb fogyaszto a Pesti ugyebar, de itt kozpontosul minden
- mail, fileszerverek forgalma, etc.
Kiderult, a 2x2 MB-bol alig 1M, amit hasznalhatok. Ez ugy jott
elo, hogy mikor ezt a limitet allitottam be, akkor kezdett el
igazan mukodni a userenkenti szabalyozas, addig ossze-vissza
reagalt. :(

Ooo, remelem nem kavartalak meg... :)

airween

--