Re: [BSD] hálózati hibák javítása

Szabados Jozsef szabadosjozsef at freemail.hu
2003. Júl. 9., Sze, 19:15:02 CEST

Szia

Nem tudom,
http://decoy.khaotic.net/~say/files/FreeBSD-WIN2K-IPSEC-HOWTO.html segit?

GRE tunnel biztos kell?

udv,
Szabados Jozsef
----- Original Message -----
From: "Egervary Gergely" <mauzi at ego.expertlan.hu>
To: <bsd at hu.freebsd.org>
Sent: Wednesday, July 09, 2003 5:45 PM
Subject: [BSD] hálózati hibák javítása

üdv,

most egy elég kacifántos kérdést fogok feltenni, de itt úgyis olyan okos
emberkék vannak, majd mondanak nekem valami okosat.

adott egy hálózati kapcsolat "A" és "B" között, (a technikai érdekesség
kedvéért: ez egy ISDN behívás, multilink PPP protokollal) amely vonal
fizikailag zajos, tehát az adatátvitelben szépen megsérülnek a csomagok.

ha a link felett TCP protokollal kommunikálok, akkor minden oké, hiszen a
TCP szépen újraküldi a sérült csomagokat (most az ezáltal bekövetkező
lassulástól, mint problémától tekintsünk el) viszont ha UDP-vel
kommunikálok, akkor az átvitt adatok teljességében használhatatlanok.

márpedig kommunikálni UDP-vel kellene.

nosza, gondoltam én, és csináltam TCP protokoll felett egy IP-IP tunnelt,
amelyen át-route-oltam a forgalmat, és így maga a Hawaii.

viszont, mivel a link egyik végén rendszerint más és más oprendszer van,
ez így elég macerás. mondom sebaj, csinálunk VPN kapcsolatot, az kvázi
szabványos. igen ám, de a GRE szinten balhé van. Ha már egyszer felépült a
VPN kapcsolat, akkor oké, de a kapcsolat felépítése szinte reménytelen.
10-ből egyszer sikerül.

namost, nem ragozom tovább. hogy lehetne ezt szépen, szabványosan, és tuti
módon megoldani?

--
Egerváry Gergely
<egervary at expertlan.hu>