[BSD] laptop

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2003. Dec. 28., V, 18:25:39 CET

Szia!

On Sun, Dec 28, 2003 at 05:59:07PM +0100, Gyep mester wrote:
> Nemregiben kaptam egy hp-compaq nx9010 dn576a tipusu laptopot,
> es nyomban fel is tettem ra egy FreeBSD 5.1 Releaset.
> Egesz jol szuperal, mondhatni stabilan tudom hasznalni, de van

Ez jo hir.

> nehany dolog, amit nem sikerult hosszas utanajarast kovetoen sem
> megoldanom.
>
> - Ilyen pl az eger belovese.
> Az eszkoz egy Synaptics PS/2 Port TouchPad.
> Ismerosok mas tipusu gepekkel minden egyeb buveszkedes nelkul
> hasznalatba vettek a TouchPadot.
> De nekem ez sehogy sem sikerul. Ezzel kapcsolatban mit tehetnek?

Pl csinalhatnal egy boot -v -t (amikor felnyomja a kisordogos menut
akkor asszem escape to prompt vagy hasonlo es aztan ott ird be, hogy
boot -v erre megy tovabb csak sokkal tobb szoveget ir ki) es aztan
bekuldhened belole azt a reszt, ami a psm eszkozre vonatkozik.
Valoszinuleg valami olyasmi lesz a vege, hogy az utolso sorban egy hibat
fog visszaadni. Ha latjuk, hogy mi a helyzet akkor lehet tovabbhaladni
mert ilyesmire vannak patchek ill 5.2-ben (ami hamarost lesz) mar javul
a helyzet. Addig is kulso eger termeszetesen hasznalhato.

> - Hangkartya. Itt mar remenytelenebbnek latom a helyzetet, mert
> elviekben egy integralt Coexant ACM Audio-rol van szo, amit
> azt hiszem (remelem rosszul) semmilyen driverrel nem tudok mukodesre
> birni. Orulnek ha tevednek, es ezt is sikerulne megoldani.

Itt azt lehet probalni, hogy megprobalsz beforditani a kernelbe egy

device pcm

sort vagy pedig rootkent betolteni hangkartya modult. A gond az, hogy
elore nem fogod tudni, hogy melyik kell a sok kozul. Ha a sor mar
esetleg benn van a kernelben akkor egy boot -v megint hasznos es
megvilagitja, hogy mit lat ill mit nem belole a rendszer. Plusz azt is,
hogy mivel oszt meg eroforrasokat stb.

> Nem akartam dmesget irni, ezzel szennyezni a listat, de ha azzal
> is segithetek valamit, akkor szoljatok es postazom :)

A reszletes valtozat jo lenne.

Udvozlettel:

Adam Szilveszter
Budapest