[BSD] Levelezés IMAP-al

GÁL Balázs balsa at rit.bme.hu
2003. Aug. 14., Cs, 17:21:59 CEST

Hegedüs Ervin írta:
> Hello,

> bocs, egyaltalan nem flame-nek szanom, es nem is kotekedni
> akarok, csak szeretnem megkerdezni, tudnal par peldat mondani
> erre a tudasbeli kulonbsegre?

Hamar igy rakerdeztel, kulonben nem traktalnam a tarsasagot ezzel:

Epp most volt a hup-on "a legjobb SMTP szerver" szavazas, ennek
threadjebe irtam egy konkret peldat
http://hup.hu/modules.php?name=Surveys&file=comments&op=showreply&tid=953&pollID=61&pid=952&mode=&order=&thold=#953

De folytathatnam azzal, hogy a local ag, ha uj cimet general egy aliassal, akkor
miert nem kuldi at ujra a virtualon, ha az uj cim benne van a my_dest-ben.

Az elobbiek konkret peldak, amik meg a postfix config logikaja mellett is
elvarhato lenne.

Ugy altalanossagban pedig (a fetni linkbol kiemelve par resz):

A Postfix iroinak celja nem egy nagy tudasu, sokkal inkabb egy biztonsagos,
megbizhato, egyszeruen konfiguralhato mta irasa volt.
Es ez sikerult is am ennek ara a rugalmassag elvesztese.
A postfix a bebetonozott felepitese szerint mukodik (lasd hires postfix logo),
es ezert nem kepes tudasban versenyezni egy eleve rugalmasra tervezett mta-val
pl. exim-mel szemben.

Exim configjat talan a csomagszuro konfigjahoz tudom hasonlitani, nincs
egy felepitett routing szerkezet, hanem kulonbozo router, transport driverek
segitsegevel Te drotozhatod ossze azt. A kulonbozo driverek sok a mukodesuket
szabalyzo parameterrel rendelkeznek, amelyek ertkeit rugalmasan valtoztathatod,
akar pl kulonbozo adatbazis (file db, ldap, sql etc) lookupokat hasznalva,
melyekben a level tulajdonsagait (pl domain, local_part etc) tetszolegesen
felhasznalahatod mint search key.

Kicsit eltulozva a Postfix olyan mintha csak egy fix, elore megirt exim configot
hasznalhatnal es max a parametereket valtoztathatnad meg benne.

Ennek ellenere sok helyen hasznalok postfixet, mert az elore beegetett konfig
altalanos celra jo, valamint hasznos a beepitett chroot kepesseg.
Altalaban oda rakok postfixet ahol nem a mail funkcio az elso, igy pl fajl es
webszerverekhez kituno.

> Udv:
> airween

balsa