[BSD] irc nem megy OpneBSD tűzfalon keresztül

Gabor Nyeki bigmac at home.sirklabs.hu
2003. Aug. 11., H, 12:11:43 CEST

On Mon, 11 Aug 2003, [ISO-8859-2] Kispál Zsolt wrote:

zkispa> Date: Mon, 11 Aug 2003 09:41:17 +0200 (CEST)
zkispa> From: "[ISO-8859-2] Kispál Zsolt" <zkispal at freemail.hu>
zkispa> Reply-To: Magyar BSD levlista <bsd at hu.freebsd.org>
zkispa> To: bsd at hu.freebsd.org
zkispa> Subject: [BSD] [iso-8859-2] irc nem megy OpneBSD tűzfalon keresztül
zkispa>
zkispa> Sziasztok!
zkispa>
zkispa> A következő problémában szeretném a listatagok segítségét kérni.
zkispa> Összeraktam egy leírás, megy egy könyv alapján egy OpenBSD 3.1
zkispa> tűzfalat (pf és nat) otthoni  kábelTV-s kapcsolathoz. Minden (web, ftp,
zkispa> mail, rdesktop a Neptunhoz sőt még céges VPN kliens is)megy a
zkispa> tűzfalon keresztül kivéve az irc-t. Nézelődtem már az archívumban mind
zkispa> a magyarban, mind az angolban de úgy tűnik másnak ez nem probléma.
zkispa> Mi lehet az oka, hogy csak ez az egy alkalmazás nem megy? Másrész
zkispa> mivel a BSD-t nem nagyon ismerem az is kérdés lenne hogy hol, milyen
zkispa> logokban tudom megnézni, hogy pontosan mi is történik ami miatt nem
zkispa> megy ill. az itt lévő segítőkész embereknek is több infót tudjak adni?
zkispa>
zkispa> Kösz
zkispa>

pflogd(8):

     Display the logs in real time (this does not interfere with the operation
     of pflogd):

           # tcpdump -n -e -ttt -i pflog0

  Egyebkent peldaul dcc send/chat nem is fog egykonnyen menni pffel.
Iptablesnek van egy valamilyen megoldasa ra, de az sem az igazi.

---
NetBSD: ``divide et impera''