particiok (Re: [BSD] Pen Drive kerdes)

Marton Fabo morton at eik.bme.hu
2003. Aug. 7., Cs, 15:26:56 CEST

> Aha. Nos, FreeBSD-n ez nem igy van :-) Ott csak a c szerepe van
> "hard-codolva", az, hogy az a gyakran root es a b gyakran swap, igaz, de
> nem kotelezo (mert pl az adott diszken nincs is root particio vagy eppen
> swap)

NetBSD-n sem kotelezo, irtam is, hogy az emlitett beallitasok csak
defaultok. Valojaban barmelyiket barhova teheted.

> FreeBSD eseten az osszes FreeBSD-s particio az un slice-n (MBR
> particio) belul helyezkedik el, (kiveve ha valami nagyon felrement :-)
> es ezert annak a jelolesere nincs kulon tradicionalis betu.

Igen, slice. Ez nem jutott eszembe, ezert irtam intel-fele particiot.

> Ez mar csak
> azert is igy van, mert a regi un "dangerously dedicated" mod mostanra az
> 5.x-ben megszunt, tehat a valaha letezett mondjuk ad0a mar nem ervenyes
> jeloles, legalabb egy MBR particionak mindenkeppen lennie kell (de az
> persze elfoglalhatja az egesz lemezt).

Valoszinu, hogy azert van szukseg a NetBSD-n a slice kulon kijelolesere,
mert nem teheto kotelezove a hasznalata (valojaban csak az i386
platformon letezik egyaltalan a slice vagy MBR-particio koncepcioja; az
osszes tobbin tudtommal nincs is dedikalt d particio).

mortee