[BSD] rtl8139 es halokartya

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2003. Aug. 4., H, 09:42:55 CEST

Szia!

Tamas T wrote:

> Tudna valaki segiteni?

Megprobaljuk szep sorban, de a jovoben annyit kerhetek, hogy allits be
egy rendes sortorest? Kosz.

> Kb 1 eve ez a kartya mar mukodott a regi gepemben 4.7 es FreeBSD alatt kernelforditas utan
> (options NETGRAPH,NETGRAPH_PPPOE,NETGRAPH_SOCKET)
> Most az uj gepbe belerakva nem megy,kernelforditas utan wachdog timeoutot produkalt
> (ppp -back el inditva az ADSL t)Atraktam 1 masik slotba es ott is.
> Es az az erdekes hogy regi gepben kernelforditas utan hibauzenet nelkul mukodott az adsl,

Ez tipikusan hardver utkozesnek tunik. Nezz utana, hogy az uj es a regi
gep kozott ebbol a szempontbol mi a kulonbseg. Vagyis: kulonosen vanak-e
eszkozok megosztott IRQ-kon, es ha igen, akkor nincs-e kozottuk a
halokartya is es ha igen akkor mivel van megosztva. Sajnos a modern
alaplapokon egyre gyakoribb, hogy szinte az *osszes* PCI slot egy IRQ-n
log, mondva, hogy ma mar minden eszkoz rendesen kezeli az IRQ sharinget
es nagyon jo lesz a felszabadulo IRQ halmaz a sok integralt eszkoz
ellatasara. A baj az, hogy a feltetelezes sokszor nem allja meg a
helyet. A masik baj meg az, hogy a modern alaplapokhoz mar nem adnak
rendes dokumentaciot, es ezert nem lehet tudni, hogy van-e nem
megosztott IRQ-s slot es he nincs akkor melyik az. Ebbol a szempontbol
kulonosen a szivem csucske az NVidia NForce 2 chipset, amihez
gyakorlatilag semmi informacio nincs. Persze ha a fogyasztovedelmet
valaki komolyan venne akkor ez igy ugye nem mehetne, dehat...

> (forditas elott irta,hogy warning:netgraph is not build into kernel,
> az uj gepen ugyanarrol a cd rol a 4.7 es nemhianyolta a negtraph ot a kernelbol,

Mert igazabol mindegy is, hogy modulbol jon be vagy vele van forditva.

> amost az ujban kernelforditas utan azt irja hogy
> /kernel:module_register :module netgraph already exist.Linker file_sysinit "netgrap.ko"failed to register,
> pedig nem toltottem be elotte a modult.

A kerdes nem ez, hanem, hogy benne van-e a kernelben, es ha igen, akkor
miert probalja megis a modult behuzni.

> #bsd.hu csatornan azt mondtak ne is forditsam a kernelbe a netgraph-ot.

Ez teljesen reszletkerdes, ha akarod igy csinalod ha akarod nem. Nekem
benne van a kernelben, igy is megy. Meg ment amugy is.

> Felraktam aztan az 5.1 es FreeBSD t es azzal a gyari kernellel mar nincs
> wachdog timeout csak siman child errded.

Na ez nagyon latvanyos hibauzenet volt, tudnad kicsit pontosabban idezni?

> Azt nem tudom hogy adsl-t lehet ugy is inditani hogy ppp es aztan a
> parancssorba beirom hogy open vagy dial?

Igen lehet. Mostanaban ezt a megoldast hasznalom, mert hol ADSL van, hol
meg sima analog modem.

> Mert akkor azt irja ki hogy:
> sending empty PAP authname.
> Pedig az /etc/ppp/ppp.confba benne van hogy mark7 at externet.hu es alatta levo sorba setauthkey vagy mi utan a jelszo is.
> A ppp.conf ban a set device sorban a PPPoE:rl0 van

Meg kene nezni azt a ppp.conf-ot kozelebbrol. Szerintem a hiba ott
bujkal valahol. Segithet meg a logolas felcsavarasa a

set log local lcp ipcp parancs kiadasaval.

> Koszi elore is

Szivesen majd lassuk mibol elunk.