[FreeBSD] sms

Miklos Magyari Miklos.Magyari at eth.ericsson.se
2002. Sze. 20., P, 08:16:29 CEST

Bereczki Attila wrote:
> Hello.
> Mi lenne a legegyszerubb megoldas arra, hogy sms uzenetet kuldjon az fbsd figyelmeztetve, hogy valamelyik particio 90%-ig megtelt?
>
> Elore is koszi.

hi,

en ugy csinaltam, hogy:
1) sorosan rakotottem egy telefont
2) van egy samsem nevu (magyar) perl script, ami AT parancsokkal tud
sms-t kuldeni
3) irtam egy scriptet, ami egy levelbol sed-el kihegeszti a subjectet,
es hivja a samsem-et
4) a sendmail local delivery agent-et lecsereltem a sajat scriptre, igy
ha tomegesen kell uzenetet kuldeni, a sendmail a queue-val azt is
lekezeli, nem kell ezzel kulon szenvedni
5) /etc/aliases-ba felvettem a cimzettek userid/mobilszam parosat

szoval a teljes halozatbol kuldessz mondjuk egy dezso at sms.domain.hu
cimre mail-t, elmegy a $SUBJECT a Dezso mobiljara.

mami