[FreeBSD] boot fail

Papp Tamas tompos at martos.bme.hu
2002. Sze. 18., Sze, 18:07:34 CEST

On Wed, Sep 18, 2002 at 05:45:15PM +0200, Zahemszky Gábor wrote:
> Szerintem sehogy.  /dev/ad0s2 - ez az elso vezerlon levo master IDE-diszked

kirpobaltam, es ha csak siman a /dev/ad0s2-t adom meg, akkor az
ad0s2a-val dolgozik es kesz

> masodik particioja.  Ezt a FreeBSD aprobb darabokba szetszabdalja (ezt hivja
> o slice-nak), ezek a /dev/ad0s2a, /dev/ad0s2b, stb - elvben h-ig.  Ebbol

csak h-ig mehetnek a slice-ok?

> normalis rendszeren a /dev/ad0s2a-n van a /, es ad0s2b-n a swap - a

inkabb ad0s1-en, nem?:)

> tobbi elegge rad van bizva, kiveve, hogy a "c" particiot nem hasznal(hat)od.

ugyerted slice-ot?

> Ekkor karomkodik, mert az neki nem jo. ad0s2a-t kell fsck-zni es mount-olni
> is.

a dolgo ugy jot elo, hogy egy live cd-t inditottam, es az
automatikusan felmountolta

> [...]
> ez a nem sok minden esetleg erdekes lehet.  Nyilvan nem erdekel a
> Copyright, de pl. az, hogy felismeri-e egyaltalan a mittudomenmit.  Es ha
> az en fonti eszmefuttatasom azert nem er semmit, mert csak elirtal valamit,
> akkor megtenned, hogy amikor lemasolod a kepernyorol papirra, majd onnan
> gepbe, akkor odafigyelsz a pontos masolasra?  Ugyanis ilyenen is mulhat a
> dolog.  Marmint az, hogy tovabb tudjunk lepni.  Persze ha Ti ketten akartok
> veg nelkuli levelezest folytatni, akkor bocs, de azt hittem hibat keresunk.
> Csakhogy meg mindig nincs "exact" hibaleirasunk.

emlekeim szerint mindent felismer, ahogy kell, nem ilyenrol van szo,
hogy kihagytam az fs tamogatast a kernelbol, vagy barmi, elotte mar
bootolt be ez a rendszer
de ujra meg fogom nezni, es majd bemasolom

> Ui: es hogy adjak tippeket is:
> serulhetett a boot-loader, a kernel, a /sbin/init, valami a /modules-ben, a
> /sbin/sh, a /etc/fstab, mittudomen.  Mondjuk mi van akkor, ha megfogod a
> porgo palcikanal a bootot, aszondod neki:
> unload kernel
> load /kernel.GENERIC
> autoboot 1

emlekeim szerint mar ezt is probaltam

> Es ha ez OK, akkor a kernel van elcseszve.  Ha idaig se tudsz eljutni,
> akkor a loader a hibas, ekkor lehet venni egy boot floppit, es megprobalni
> azzal bootolni, majd a diszken levo kernelt betoltve elindulni, es i. t.

hogy tudom a disken levo kernelt betolteni?