[FreeBSD] most akkor vinum

Szabados Jozsef szabados.jozsef at snt.hu
2002. Okt. 28., H, 09:02:02 CET

Szia

Vinum:

Meglehet, megy is szepen, de nekem nem tunt teljesen korrektnek, pl. egy szerencsetlen crash vinum konfiguracio kozben (harver szar volt).
aztan nem is lehetett eletre lehelni. Egy mirror diszken vegrehajtott diszk ki-be (teszt) utan eleg bajos volt ujra eletre lehelni. Kb. nagyvonalakban
megcsinalj egy vinumos particiot min. harom particio kell (a dumpnak, meg min. 2 a raidnek). Eloszor ledumpolod a filerendszert, megbuheralod a sok particiot disklabellel, lesz egy vinumos particiod, vinummal megcsinalod a szoftver raidet, newfs, visszadump.

Bar biztos bennem van a hiba, de szvsz lehetne okosabb is a vinum, vagy dokumentaltabb, hogy mit csinaljon a suger admin, ha crash volt,
de a Solarisos DiskSuite sokkal megbizhatobban mukodik. Ket particioval is siman lehet mirrort csinalni, crash utan meg szepen ujraepiti magat.
Meg bootolni is lehet rola.

De ha mar itt tartunk, a RaidFrame-mel mik a tapasztalatok? Arrol lehet bootolni? Crash utan milyen macera rendet rakni? Lehet normalisan ket particioval
raidet epiteni, vagy annal is  3 kell? Koszi a valaszokat.

A masikat meg passzolom.

udv,
Szabados Jozsef