[FreeBSD] GNU Public licensz

Janos Feher aries at mindworks.hu
2002. Okt. 16., Sze, 14:53:24 CEST

On Oct 15 2002, Hajdú Zoltán wrote:
> 314. § (1) A szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel
> okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító
> szerződésszegésért való felelősséget érvényesen nem lehet kizárni.
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Itt szerz.désszegésr.l van szó... Nade:

1999. évi LXXVI. törvény a szerz.i jogról

5. § (1) Több szerz. közös m.vére, ha annak részei nem használhatók fel
önállóan, a szerz.i jog együttesen és - kétség esetén - egyenl. arányban
illeti meg a szerz.társakat; a szerz.i jog megsértése ellen azonban
bármelyik szerz.társ önállóan is felléphet.

==> ebb.l nekem az világlik ki, hogy minden egyes részr.l, legyen az
	egy pársoros patch, csatolni kell egy licenszet, mivel:

16. § (4)Ha e törvény másképp nem rendelkezik, a szerz.t a m. felhasználására
adott engedély fejében díjazás illeti meg, amelynek - eltér.
megállapodás hiányában - a felhasználáshoz kapcsolódó bevétellel kell
arányban állnia. A díjazásról a jogosult csak kifejezett nyilatkozattal
mondhat le. Ha a törvény a felhasználási szerz.dés érvényességét
megszabott alakhoz köti, a díjazásról való lemondás is csak a megszabott
alakban érvényes.

[...]

(6) Jogosulatlan a felhasználás különösen akkor, ha arra törvény vagy az
arra jogosult szerz.déssel engedélyt nem ad, vagy ha a felhasználó
jogosultságának határait túllépve használja fel a m.vet.

A GPL1-b.l:

 THE ENTIRE RISK AS TO THE QUALITY AND PERFORMANCE OF THE PROGRAM IS
 WITH YOU.  SHOULD THE PROGRAM PROVE DEFECTIVE, YOU ASSUME THE COST OF
 ALL NECESSARY SERVICING, REPAIR OR CORRECTION.

==> Amennyiben a licensszerz.dést elfogadja, úgy vállalja a költségeket,
és mivel:

58. § (3) A szoftverre vonatkozó vagyoni jogok átruházhatók.

==> Ezért ez - szerintem - lehetséges és jogos.
==> Ami azonban továbbra is zavar:

58. § (1) Az 1. § (6) bekezdésében foglalt rendelkezést alkalmazni kell
a szoftver csatlakozó felületének alapját képez. ötletre, elvre,
elgondolásra, eljárásra, m.ködési módszerre vagy matematikai m.veletre
is.

1. § (6) Valamely ötlet, elv, elgondolás, eljárás, m.ködési módszer vagy
matematikai m.velet nem lehet tárgya a szerz.i jogi védelemnek.

==> Ez számomra ellentmond ezzel:

1. § (2) Szerz.i jogi védelem alá tartozik - függetlenül attól, hogy e
törvény megnevezi-e - az irodalom, a tudomány és a m.vészet minden
alkotása. Ilyen alkotásnak min.sül különösen...

==> Nem tudom, hogy a matematika és az informatika (Computer SCIENCE)
mióta nem tudományágak...

Valaki hozzáért. válaszolhatna ezekre :)
bye,
--
info at mindworks.hu   -   http://www.mindworks.hu  - : ` acting member