[BSD] tovabbi kerdesek, valaszok...

Zahemszky Gábor Gabor at Zahemszky.HU
2002. Nov. 16., Szo, 22:12:56 CET

Szia!

> Az elso a hangkartyaval kapcsolatban:
> A hangkatyam rajta van az alaplapon.
> Megtettem azokat az eljarasokat amiket leirtal es ugyse tortent semmi,
> vagyis annyi, hogy a boot-alasnal megjelent egy oldalnyi plusz, ami eddig

No akkor mégis csak történt valami :-)

> nem volt.Ime mi volt a valasz a "cat /dev/sndstat"-ra:
> FreeBSD Audio Driver (newpcm)
> Instaled devices
> pcm0 (CS432x) at io 0x534 irq5 drq 1:0 bufsz 4096 (Ip/Ir/Or channels duplex)

Ezek szerint igen is van már hangkártyád, sőt a FreeBSD látja is.  (Tehát
ha megpróbálsz valamilyen nem-X-es programmal hangot kicsiholni, akkor nagy
eséllyel már hallanád.)  Mellesleg valószínűleg a /boot/loader.conf-ban
ezek után elég lenne az
snd_mss_load="YES"

a múltkor ajánlott

snd_load="YES"

helyett (ekkor kevesebb  fölösleges hangkártya meghajtó töltődik be, több
szabad memóriád marad, stb; mindez már csak finomítás, és nyilván kevésbé
érdekes, mint hogy szólaljon már meg az a nyomorult).

> A KDE inditasakor pedig ezt az uzenetet kapom:
> Sound server informational message
> Error white initializing the sound driver: device/dev/dsp can't be
> opened(Device not configured)
> The sound server continue using the null put device
------------------------------------- (out)put - gondolom én :-)

Hm.  KDE-ben totál nem vagyok otthon, úgyhogy tapogatózom, és szóljon
hozzá az, akinek KDE-ismeretei vannak.  Tehát:

1) mit ad az 'ls -l /dev/dsp*' ?
2) és az után, hogy rootként kiadod a 'cd /dev; sh ./MAKEDEV snd0'
parancsot?
3) és mi van a KDE beállítópaneljében zeneileg beállítva?

> A modemem pedig WinModem, a drivert a Slack-hoz az Intel honlapjan kaptam.

OK, megtaláltam.  De ettől se lett jobb.

> Nemn letezik az  a parancs FreeBsd-bn, hogy "ham"?

$ ham
ham: not found
$

De mondjuk ha létezne, se biztos, hogy ez az lenne, amire Te gondolsz :-)

> Azt mondjatok, hogy soha nem fogok tudni internetezni ezzel a modemmel
> FreeBSD alatt?

Hm.  Annyit látok, hogy noha a driver nagy része forrásban van, van a
csomagban egy hamcore.lib nevű izé, amitől a dolognak kissé binary-only
szaga van (most arról nem is szólva, hogy több helyen is, mint bináris,
zárt forráskódú drivert emlegetik).  Ez viszont nekem azt jelzi, hogy nem
annyira, hacsak az Intel ki nem hozza a FreeBSD-s verziót (ebben viszont
nem hiszek).

> A csomagok hozzaadasaval kapccsolatban. A 2.es CD-n megkaptam a wget zippel
> csomagot, de nam tudtam se telepiteni se configuralni, vagyis bemasoltam

Hm.  A wget forrás nálam wget-1.8.2.tar.gz névre hallgat (nálad lehet
picit régebbi, az enyém nem 4.7, hanem annál frisebb FBSD); ez nem zip-pelt,
hanem targéza.  A FreeBSD-s csomagok úgyszintén .tar.gz-k.  Ezek után nem
tudom Neked mi van, de gyanúm szerint pkg_add-dal telepíthető csomag, azaz
(előbb töröld ki a /usr/ports/distfiles-ből mert nem oda való, majd) add ki
root-ként:

pkg_add /path/ahol/van/a/wget.tar.gz

és lesz neked wget.  (Ha csh-d van, akkor még egy rehash is kell, hogy
lássad.)

> ahova mondottad, de az mondoota, hogy nincen ott a forras.
> Honnan lehetne letoltenii a forrasikat a FreeBSD-hez.

Mondtam már: ha van hálód, akkor bemégy a Téged érdeklő programhoz tartozó
/usr/ports-beli könyvtárba (wget esetén: /usr/ports/ftp/wget), és azt
mondod:
make fetch
ez letölti Neked onnan, ahol van.  De ha csak annyit mondasz:
make
akkor is letölti, csak utána le is fordítja.  Ha ellenben azt mondod:
make install
akkor ezen kívül pedig még fel is telepíti (de ekkor javasolt utána egy:
make clean
is, hogy ne hagyjon maga után szemetet.)  De a portok működésével
kapcsolatban ajánlom a feltelepített rendszerben a Handbook-ot
(/usr/share/doc/handbook), illetve a:

man ports

parancsot.

> Eggyelore ennyit, aki segiteni akar masokan, most itt az alkalom.

OK, de cserébe most olvasgass is egy kicsit.

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z ;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;j="$j $i";typeset +l i;};print "$j"