DNS problema

Gabor K Horvath gabor.k.horvath at nokia.com
2002. Május. 29., Sze, 16:54:14 CEST

Sziasztok

Adott egy szerver ami BIND 9et futtat, o a Primary Master.
Alatta van egy masik szerver aki w2k DNS szerver es oneki kellene delegalni egy domaint.
Van egy harmadik bind aki a masik bind secondaryja.

	_________________________		___________________________
	| ns1.europe.example.com	|		| dc.devel.example.com			|
	---------------------------------------			-------------------------------------------
	|-------Pri Zona: devel.example.com			|-----Pri Zona: win.devel.example.com
	|---------------Delegacio--------------------------------------------^

	_______________________
	| ns.devel.example.com		|
	-------------------------------------
	|------Sec Zona: devel.example.com

Az ns1.europe.example.com nevu gepen a devel.example.com zonaja igy nez ki:

$TTL    604800
@       IN      SOA    ns1.europe.example.com. root.ns1.europe.example.com. (
                              32        ; Serial
                         604800         ; Refresh
                          86400         ; Retry
                        2419200         ; Expire
                         604800 )       ; Negative Cache TTL
;
@       IN      NS      ns1.europe.example.com.
@       IN      A       10.211.4.32
@       IN      NS      ns
win     IN      NS      dc  <-----------ennek kellene delegalnia

;win.devel.example.com.		IN	NS	dc
;win.devel.example.com.		IN	NS	dc.devel.example.com.		ezeket is probaltam...
;win					IN	NS	dc.devel.example.com.			a fenti helyett

ns      IN      A       192.168.0.2
dc      IN      A       192.168.0.3

S amikor en  dlintelem a devel.example.comot akkor aszongya, hogy nincs a win.devel.example.comnak nameservere.

A szep a dolognak az, hogy ha beallitom az ns1.europe.example.comot a win.devel.example.com secondaryjanak akkor mukodik...
De ...
Az a w2k dns szerver azert hasznos mert tud WINS atjarokent uzemelni, de sajna csak ugy ha ot kerdezik, kozvetlenul.
A secondaryra atvitt zonaban nyoma nincs a  WINSben levo neveknek.

van valakinek otlete?

Az a szep, hogy hasonlo helyzetben egy ilyenem mar mukodik...
Nem ertem ez miert nem :(

Elore is koszonom. (remelem a rajzok nem csusznak szet.)

oscar

--
Horvath Gabor Kalman		UNIX system & Network
						 Administrator at Nokia