[FreeBSD] Webserver kedes

Ferenc Szentpetery szefe at kvif.hu
2002. Május. 26., V, 21:09:35 CEST

n13 wrote:

> Egy cégnek csinaltam  linuxos webservert. (Azert nem BSD-t mert ahhoz meg nem
> ertek, de remelem belejovok!)
Hogyan jossz bele, ha nem ezzel epited a szervert? Ilyen alapon
lehet mondani pl. bele fogok jonni az uszasba, de most meg nem
tudok uszni, ezert nem uszom, csak akkor kezdem el, ha mar 1600 metert
tudok uszni...
Ez nem olyan, hogy elobb kitoltesz egy tesztet, megkapod a CNE-t,
es utana allsz neki.
> A ceg weblapok keszitesevel foglalkozik, es a szerverukre raknak fel.
> A ceg Pecsi, a szerver Pesten lesz.  Jelenleg Apache es SSH fut .
Melyik ssh daemon? Egyeseknel az sftp alapban ki van kapcsolva.
Ilyenkor az sshd_config-ban be kell kapcsolni.
> A gepre Pecsrol szeretnek feltolteni a kesz lapokat.
Az mindegy, hogy Pecsrol vagy Becsbol.
> Hogyan tudnam ezt nekik kenyelmesen es lehetoleg biztonsagosan megoldani?
> Ha lehetne szertnek hogy windows alol is fel lehessen tolteni.
www.ssh.com
Az itteni kliens terminal emulator es file transzfer program
egyszemelyben.
Kelloen vindozos ahhoz, hogy az atlag web fejleszto is elvezni tudja.
Javaslom, hogy minden felesleges szolgaltatast kapcsolj ki, kulcsszavak:
lsof
netstat -a
/etc/init.d/*
/etc/inetd.conf
Remelem, linux szakerto mivoltod utan majd egyszer UNIX szakertokent is
udvozolhetunk.

SzeFe