[FreeBSD] (Net)BSD kérdések - Pen Drive, umass, delete, egyebek

Gabor Suveg gabor at suveg.hu
2002. Május. 22., Sze, 22:48:45 CEST

Hajdu Zoltan <hajduzoltan at bsd.hu> írta/wrote:
> NetBSD alatt azonban nem megy, és ahogy elnézem, Free és Open alatt sem
> (viszont Linuxon megintcsak - már a doksi szerint). Benn van a kernelben
> az uhci, usb, uhub és umass cucc, valamint az erre kapcsolódó scsibus is,
> mert valami csoda folytán SCSI eszköznek látja, valamint az sd az scsibus
> -on, természetesen.
1. freebsd alatt a GENERIC kernelben benn van, az alap isntall utan,
reboot es muxik.
2. openbsd - hasonloan muxix
3. netbsd - nem probaltam. de lehet, hogy felteszek mar egyet :)
5. linux - draga kernel miatt, kicsit maceras, de megy.
6. fennt emlitett sw termek a xp elott (de 3.1 utan), driver segitsegevel latja jol.

viszont. a gyarilag particional allapot a bsdk esetben teljesen
hasznalhatatlanok voltak. de a particionalas segitett. ami nagyon
erdekes, hogy a freebsd alatt particional es hasznalt usb-pen tartalmat
openbsd alatt nem sikerult meglatnom. a linux meg nem tudta mountolni.
mondjuk ezzel a resszel nem foglalkoztam tobbet, mint 10 perc.

> [...]
> protagoras /netbsd: umass0: NO BRAND PEN DRIVE, rev 1.00/1.00, addr 2
> protagoras /netbsd: umass0: using SCSI over BBB-P
> protagoras /netbsd: scsibus0 at umass0: 2 targets, 1 luns per target
> protagoras /netbsd: scsibus0: waiting 2 seconds for devices to settle...
> protagoras /netbsd: sd0 at scsibus0 target 1 lun 0: <NO BRAND, PEN DRIVE,
> 1.01> SCSI0 0/direct removable
> protagoras /netbsd: sd0: mode sense (5) returned nonsense; using fictitious
> geometry
> protagoras /netbsd: sd0: 64000 KB, 62 cyl, 64 head, 32 sec, 512 bytes/sect
ismeros.

> [...]
> helyes értékek. Azonban ezután semmi nem m?ködik - az fdisk ezzel indít:
>
> protagoras /netbsd: sd0: mode sense (5) returned nonsense; using
> fictitious geometry
> protagoras /netbsd: sd0(umass0:1:0): illegal request,
> data = 00 00 00 00 20 00 00 00 00 00
> protagoras /netbsd: sd0: dos partition I/O error
>
> és bár bekéri az adatokat, a partíciós táblát nem tudja kiírni: leáll i/o
> hibával. Disklabel ditto. Nem tudom eldönteni, hogy az eszköz elérésével
> vannak gondjai vagy az azon lévô esetleges adatformátumokkal. Valami
probaltal rola torolni mindent?

na ez mar erdekes. szerzek egy vinyot, es kiprobalom. ok? par nap kell
neki.

--
best wishes,

Gabor Suveg

Magyar BSD Egyesület >> www.bsd.hu << Hungarian BSD Association
Unix isn't just  #include <linux.h>,  i386,  ILP32,  ELF,  ...!