Re: [FreeBSD] (Net)BSD kérdések - Pen Drive, umass

Gergely EGERVARY mauzi at expertlan.hu
2002. Május. 22., Sze, 21:47:03 CEST

> protagoras /netbsd: sd0: mode sense (5) returned nonsense; using
> fictitious geometry
> protagoras /netbsd: sd0(umass0:1:0): illegal request,
> data = 00 00 00 00 20 00 00 00 00 00
> protagoras /netbsd: sd0: dos partition I/O error
>
> és bár bekéri az adatokat, a partíciós táblát nem tudja kiírni: leáll
> i/o hibával. Disklabel ditto. Nem tudom eldönteni, hogy az eszköz
> elérésével vannak gondjai vagy az azon lévô esetleges
> adatformátumokkal. Valami ötlet?

teljesen tipikus jelenseg. nem csak USB fronton, de ATAPI
es meg SCSI eszkozok kozott is elofordul olyan, ami nem felel meg
100%-osan a SCSI protokollnak. ez ellen vannak a kernelben az
ugynevezett quirk-ek, hivjuk csak workaround-nak.

ha valaki ad nekem kolcson egy ilyen eszkozt 2-3 napra, akkor
megprobalom megcsinalni :)

> 2. Miért van az, hogy a NetBSD baromi lassan töröl fájlokat? Felraktam
> a Mozilla src-t, és a tarhonyából (tarball :) kiírni lemezre gyorsabban
> ment mint letörölni fordítás után. OK, hogy több file van, de ennyire
> azért nem. És a softupdates is megy a hdd-n.

1.5.x vagy pedig -current?

az 1.5.x filerendszer buffer kezelese maga a horror. megjegyzem,
hogy a -current meg maskeppen horror. de ott legalabb valamivel
gyorsabb, a VM rovasara.

(most ezt remelem nem olvassa senki a fejlesztok kozul, mert
annyiszor leragtam mar ezt a csontot, hogy nincs kedvem ujabb
vitarohamban resztvenni :)

> 3. Egy nem annyira BSD kérdés, de szakmába vág: szubjektív
> megítélésetek szerint, tapasztalataitokra alapozva, mennyi idô
> szükséges egy hálózat pár router -ének és switch -ének az esetleges
> hálózati topológia
> megváltozása utáni újrakonfigurálásához? Nem kell nagy változásra
> gondolni, pl. egy-két szerver bekerülése, újabb subnet felvétele - és
> mondjuk van rá 3 ember, akik értenek hozzá. Nos?

2 perctol 2 napig, varatlan meglepetesek szamatol fuggoen :)

-- mauzi