Par plusz kerdes

Haraszti Gábor harasoft at matavnet.hu
2002. Május. 21., K, 22:29:03 CEST

Sziasztok!

Eloszor is ne'mi konkluzio:
A FreeBSD egy nagy es modernebb kernelu distrib
Az OpenBSD kicsit regebbi kernelu de tuzfalnak valo
A NetBSD pedig ku:tyu:ke'kbe valo
Mindegyik very stabill, osszeszedettebb, mint a Linux.
Comprende? Igy van?

Kezdetben azert raktam fel a FreeBSD-t, mert a snort.org-on
arra talaltam leirast. Legeloszor az ipfw-be szerettem bele.
A stateful filtering egy nagyon jo dolog, eddig alapbol
csak a Novell BorderManager ismerte.
Kulon tetszett, hogy lehet forgalomszabalyozast is
csinalni vele, de azt meg nem probaltam.
Ha van valahol egy olyan doksi, ami leirja, hogy
DDOS tamadas esetere kb mit kene a tuzfalon
beallitani, az nagyon jo lenne.

Fajdalmaim:
Mi egy IBM BP vagyunk. www.polygon.hu
Csomo szoftver eleve Linux-ra van megirva.
Igy a nagyon jo aru IBM Small Bus. Suite is.
Nehezen tudnam nelkulozni a Domino-t,
a DB2-t. Jo lenne egy BSD port.
Nyilan Linux-on jobban fut, de jo lenne a
BSD terhelhetosege es stabilitasa, mert ezek
altalaban utkozesig terhelik a procit.
(A tobbi Java-s, pl. WebSphere brrrrr...)
Az SAP is a Linux-ot tamogatja,
a SuSE 7 Ent. Server-t. Oda is jol jonne
a terhelhetoseg. (Aki mar latott SAP-t
az tudja mirol beszelek...)

Holnap megkiserlem felrakni a FreeBSD-t
egy AS/400-ra. =:-O
Na nem nativan ;-)
IPCS kartyara. (Integrated PC Server)
Azon csak a Windows NT Server 4.0 a tamogatott :-((((
Ha lesz idom, akkor ki fogom probalni
az LPAR-ra (Logical Partition) valamelyik
PowerPC-s BSD-t is.

udv: harasoft