[FreeBSD] Lamer kerdes

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2002. Május. 20., H, 22:30:06 CEST

Hali!

Na akkor nehany gyors valasz a kerdeseidre mielott elmegyek aludni:-)

1) Licensz: Igazad van, de en a te szemszogedbol igyekeztem valaszolni.
Ha nem programozol akkor altalaban veve nem kell, hogy erdekeljen, hogy
a forraskodot mikor kell nyilgvanossagra hozni. Ha igen, akkor persze
fontos, eppenugy, mint amikor egy zart applicance-t akarsz csinalni
amihez nem akarsz forrast mellekelni. Sima hasznalat szempontjabol pedig
nincs igazan kulonbseg GPL es BSDL kozott.

2) Felhasznalas: Snort, MySQL nagyon jol fog menni BSD alatt. Ha esetleg
tuzfalazni tamad kedved majd akkor azt is kiprobalhatod (pl ipfw,
ipfilter) Apache szinten. Tomcat allitolag egyre gyakrabban hasznalt
FreeBSD-n is ergo nyilvan nem lehet nagyon tre. Terminal szerver?
Probald ki! Szerintem menni kell neki ha elegge megtomod memoriaval.
(OpenOffice egyelore nem fut nativan. Remelhetoleg ezt hamarosan
megjavitjak. Sajnos elegge igenyes a jo C++ supportra. A Linuxos verzio
addig is megy ha igaz.)

3) IBM: Nem, tudtommal meg nem csinaltak ilyet. Persze ennek ahhoz is
van valami koze, hogy nem minden fejleszto tud hirtelen beruhazni egy
olyan gepbe:-)

4) Java: Van nativ 1.3-s J2SE, the nem hivatalos, neked kell forrasbol
forditani. (Talan egyszer majd lesz hivatalos is, de meg nem latszik
mikorra fejezodik be a hivatalos teszt szerko futtatasa es a
certification.) J2EE vagy eppen ME nincs. 1.4 meg nincs, mert annak a
forrasan a Sun meg ucsorogni sziveskedik. (A portolast a Sun-tol
fuggetlen onkentesek vegzik, mint a Blackdown)

Ha valamit kifelejtettem, akkor majd a tobbiek biztos eszreveszik!

* Adam Szilveszter * Szombathely * email: sziszi at bsd.hu *
*      sziszi at IRCnet, #freebsd.hu, #bsd.hu              *