[FreeBSD] Lamer kerdes

Ferenc Szentpetery szefe at kvif.hu
2002. Május. 20., H, 18:58:04 CEST

Haraszti Gábor wrote:
> Most kezdtem foglalkozni komolyabban FreeBSD-vel.
> (Evekkel ezelott mar voltak kezdo probalkozasaim)
> Lenne par kerdes amit szeretnek tudni.
> Eloszor magamrol. (Nehogy nagyon lelamerezzetek:)
> kb. 22 eve foglalkozom szamitastechnikaval,
> 12 eve nem hobbi szinten, eloszor rendszergazdikent,
> 6 eve rendszermernokkent, Novell CNE.
> Linux-ozom ugy 10 eve. (Elso 8 cm-es CHIP CD :-)
Bocs a kekeckedesert, de 94-95 korul volt az elso
Chip CD, mert en meg elotte mentem el a Chiphez
Linuxot kunyeralni.

> A kerdesek:
Ehhez nyilvan meg 40-50-en hozza fognak szolni...
> Mi a kulonbseg a Linux es a FreeBSD kozott?
> (Azt tudom, hogy mindketto UNIX szeru, hogy free ...,
>   inkabb technikailag, kernel szinten,....)
Alapvetoen a kernel mas, van benne eredeti UNIX kod is.
A fejlesztes "egy kezben" osszpontosul, nincs annyira
szetszorva a nagyvilagba. Nincs tobbfele disztribucio,
igy a FBSD meg nem indult el az elvindozosodas utjan.
> Ebbol kovetkezik: A tipikus vallalkozoi kerdes
> Mi ebbe nekem a jo? Miert hasznaljak inkabb FreeBSD-t es
> nem Linux-ot?
Az alapbeallitasok biztonsagosabbak, a rendszer stabilabb
(lehet, hogy meglepo, de van a Linuxnal is stabilabb rendszer),
nagy terheles alatt jobbak a valaszidok.
> A fenti kerdesekre mindenkeppen jo lenne a valasz, mert nekem is
> meg kell tudnom indokolni a donteseimet masok fele.
Ezert reszvetemet kuldom...

Es most atadom a terepet a kollegaknak.

SzeFe