[FreeBSD] kicsit off - printer

Pirity Tamás Gábor ptg at apaczai.rulez.org
2002. Május. 16., Cs, 14:54:21 CEST

Ha jól hiszem, Miklos Magyari írta az alábbiakat:
> udv emberek,
>
> mar regota gondolkodom azon, hogy veszek otthonra egy printert es ehhez
> varnek tanacsokat. Nyilvan olyan kene, ami BSD alatt (is) tamogatott.
> Nem menne rajta semmi komolyabb nyomtatas, csak olyan hazi printelgetes
> lenne alkalmankent, sebesseg nem igazan szempont.
Akkor szerintem egy HP DeskJet 20e körül bőven jó. BSD alatt ugyan
nem próbáltam, de CUPS port biztosan van és a CUPS-sal szépen megy linux
alatt is az én HP DeskJet 640C-m is.

> Ami fontos, hogy gazdasagosan lehessen uzemeltetni es persze emellet ne
> legyen draga.

Ez két egymásnak ellentmondó paraméter. Vannak azok a nyomtatók, amelyek
viszonylag drágák, de az egy lapra eső költségük alacsony. Ilyenek
általában a lézerprinterek, kb. 100 000 Ft, utána viszont néhány Ft/lap
a költség.

Vannak még az olcsó (pártízezer Ft-os) tintaköpködők, amelyeknél viszont
akár 10-20 Ft-ra is kijöhet egy oldal. Ennek előnye, hogy kisebb a kezdeti
befektetés, ráadásul színesben is tudsz nyomtatni, viszont ha elég sokat
nyomtatsz, akkor elég drága lesz. Ha csak havi néhány tucat oldal, akkor nem
éri meg lézert venni.

--
PTG
In charity there is no excess.