[FreeBSD] tcp problema

Csaba ASZALAI csaba at sunserv.pmmf.hu
2002. Május. 14., K, 23:31:15 CEST

sziasztok!

On Tue, 14 May 2002, Szabados Jozsef wrote:

> A reset gondolom azert ment, mert nyomtal egy ctrl-c-t.
sajna nem nyomtam en a vilagon semmit... ;(

> En azt latom, hogy mennek a syn csomagok, csak akarmi miatt valasz nincs.
a syn csomagok kimennek, meg is jon rendesen a celallomastol a syn + ack
valasz, a szekvenciaszamok is korrektek, de utana elkezd megorulni a
dolog...

> Csak tippelni tudok, hogy miert, mert eleg keves az info.
> - packet filtering, valahol dobodik a csomag
a ket szerver kozott routeres/egyeb csomagszures biztosan nincs, a
szerver(ek)en levo firewall rule-ok nem valtoztak/valtoznak, igy ez nem
valoszinu, bar nem zar6om ki 100%-ig.

> - routing, a csomag nem talal vissza
> - mivel jelen pelda szerint ez nem egy subnet, ugyanabban a subnetben
> jol megy a kapcsolat?
ezzel az a bajom, hogy a problema teljesen sztochasztikus modon,
kiszamithatatlan idopontokban jelentkezik es ugyanugy is mulik el,
1szoval nagyon nehez "elkapni" :)
erdekes egyebkent, hogy amikor ilyen gond van, akkor a szerverre mindig be
lehet jelentkezni, csak onnan nem tudok tovabbmenni. 1-2 udp-s
alkalmazast kiprobaltam, azok mennek rendesen, de a tcp halott :)

en ugyan meg nem lattam olyat, de esetleg letezik olyan, hogy megbolondul
az ipf es nem veszi figyelembe a firewall rule-okat?
nem birom elkepzelni...
koszi a valaszt!

udv:

	csaba