[FreeBSD] Offtopic: motif (volt: X programozas)

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2002. Már. 27., Sze, 22:26:45 CET

On Wed, Mar 27, 2002 at 09:11:39PM +0100, Egervary Gergely wrote:

> orulok neki, hogy eddig mindenki, aki szora emelkedett, tamogatta a
> motif-ot.

<...>

Szerintem nincs vele semmi gond. Talan van benne valami
regies, valami a hoskorra emlekezteto. Ugyanugy, mint a sima Xlib
amit ma mar szinten nem hasznalna szinte senki. Imake. Regi szep idok.
Emlekszem, milyen volt, amikor az OpenMotif megjelenesenek napjan
(sajnos dokumentacio hianyaban!) teljesen tapasztalati alapon hackeltem
meg az imake-s build systemjet FreeBSD-hez (-CURRENT). Mondjuk az is igaz,
hogy egy delelott alatt kesz lett csak en kestem le az ebedet majdnem es
mindossze azt nem vettem figyelembe, hogy akkor meg 4-es X kellett
hozza, ami nekem nem volt (es most sincs) igy nyilvan egy ido utan
leallt a forditas. Nem szeretnek az emberek mar olyan sokat dolgozni,
ami ennek a megtanulasahoz kellene IMHO. Meg is latszik.
Gtk+autocuccok+tomenytelen felkesz kod modul=
Visual Basic effektus Unix-on. Mennyiseg ugrasszeruen no, mar szinte
minden programozo tojasnak van sajat GTK+gnome-os "az en editorom"
projektje, de a minoseg...:-( a FreeBSD-s phkmalloc is azert olyan
"nepszeru" mert sokkal szigorubb a programozoi hibakkal kapcsolatban, es
ezert egykettore segfault a vege.

Moz: elvileg eleg a sima Xlib is hozza, de akkor mas opciokkal kell
forditani. Volt egy page is errol emlexem ra mikor meg tukroztem a
website-juket (volt vagy 300 mega:-) de nem talalom. A gtk csak a kifejezett
Unix frontendhez kell, az elvileg kicserelheto (pl ha KDE kornyezetbe
agyazzak) tehat elvileg lehetne akar Motif frontend is. (Mas kerdes,
hogy valoban nem dolgozik ezen mar senki komolyabban.)

OpenMotif licensz: Arra utaltam, hogy ha jol emlekszem (es miert ne
emlekeznek jol, most neztem meg:-) csak olyan oprencereken szabad a
hasznalata, amik maguk is nyilt forrasuak. Tehat hiaba lenne csabito
mondjuk egy egyseges kullemu alkalmazast kesziteni Solarisra es
FreeBSD-re, ezt sajnos most is csak kulon licensszel lehet. (Es ha jol
emlekszem, anno meg a runtime utan is licenszet kellett kernie a
fejlesztonek, ha terjeszteni akarta... de javitsatok ki ha nem ugy volt)

> bocs az offtopicert.

Szerintem ez nem az... programozas Unix + X kornyezetben elegge kozel
all a BSD szellemehez...

* Adam Szilveszter * Szombathely * email: sziszi at bsd.hu *