[FreeBSD] portolas...

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2002. Már. 26., K, 21:55:13 CET

Szia!

On Tue, Mar 26, 2002 at 09:24:40PM +0100, Gal Viktor wrote:
> hali!
>
> az erdekelne hogy kit kell es hol noszogatni embereket ha szeretnem hogy
> valami portolva legyen? :P amugy en is szivesen segitek portolni azt a
> dolgot csak eppen az a gondom hogy nem tudom hogy hol kezdjem ezert
> egyedul tuti bukas a vege. jah igen hogy mirol is lenne szo:
> www.sourceforge.net/projects/loop-aes
> a fejlesztovel valtottam 1-2 levelet es o azt mondja hogy szerinte
> biztosan meg lehet csinalni a portolast freebsd ala...

Nos, a legegyszerubb az, ha

1) Eloszor megprobalsz osszeszedni nehany embert magad kore, akiket
erdekelne egy FreeBSD port. Ehhez lehet erdeklodni levlistakon, pl
(tema alapjan) freebsd-security, freebsd-questions esetleg
freebsd-hackers.

2) Megcsinaljatok a munkat. (Igen ez a legnehezebb:-) De az azert jo
benne, hogy ha elakadtok pl mert kernelkozeli reszek nem akarnak
mukodni, akkor mindig lehet kerdezni a hacker nagymesterektol.

3) Csinaltok belole egy portot, es beadjatok PR-ban. Igy bekerul a Ports
Collectionba es jo esellyel teged neveznek ki maintainernek, ami azt
jelenti, hogy tovabbra is lehetoseged van kedvenced fejlodeset felto
gonddal figyelemmel kiserni es az ujabb verziokat is mukodesre birni
FreeBSD-n:-)

Kozben celszeru szoros kooperaciot kialakitani az eredeti szerzovel,
tiszta onos erdekbol is: Minel inkabb hajlando o tamogatni a FreeBSD-t
out of the box, annal kevesebb extra munkad lesz neked. Nagyon
szerencses esetben csak annyi, hogy a portot megcsinalod:-)

Sok szerencset hozza!

* Adam Szilveszter * Szombathely * email: sziszi at bsd.hu *