Partíciók fájlrendszerek

Holotron holotron at mailbox.hu
2002. Már. 27., Sze, 09:09:28 CET

Ha már a partíciókról van szó akkor had kérdezzem meg hogy a ha felfromázok egy fbsd partíciót akkor a formázás mennyi ideig tart? 5-10 percig, vagy csak néhány másodpercig. Azt tudom hogy azt ext2, xfs reiserfs amiket próbáltam, egy perc alatt van a formázási idő = röpformázás, következmény = hangosabb lassabb előbb utóbb tönkremegy a merevlemez.
Ezzel szemben a fat vagy ntfs formázás eltart 5-10 percig vagy akár félóráig, ennek megfelelően gyorsabb, strapabíróbb.
Ha a fdsd formázás is ugyanennyi ideig tart akkor felrakom. A linux legyilkolta a merevlemezemet, gyakorlatilag használhatatlanná vált a diszk, újat kellett venni. Ez persze azért volt mert 5-10 szer újraraktam a linuxot, mert mindig kiábrándultam belőle aztán amikor megjelent valami új driver vagy cucc, visszaraktam, egy utolsó próba erejéig, hátha jobb lesz, csak lassabb és hangosabb lett a diszk. A windowst is újraraktam ugyanennyiszer de nem lett érezhetően lassabb.

Ha a többi unix fájlrendszerre is jellemző a röpformázás, akkor elpártolok a unix-tól, és csak akkor nyergelek rá vissza ha valami ntfs szerűséget kap 5-10-30 perces formázási idővel.

--------- következő rész ---------